tisdag 10 juni 2008

Regn och halvdepp


Idag regnar det och är ganska svalt. Lite regn behövdes dock. Det har varit lite väl torrt på backen.

Idag är jag lite halvdepp. Här i Jämtland har man beslutat sig för att dra in en ambulansstation. Orsaken är att man tror att man ska spara in pengar, men jag undrar jag... Igår stängdes den och det känns skittrist. Man kan ju fråga sig varför man författade lagen om "lika vård till alla". Jag håller inte riktigt med om att det är det, och det är inte roligt för dem som drabbas av detta beslut. Jag började på denna station för 14 år sedan och har trivts jättebra den tid jag jobbat där. Som sagt var , det känns i trist.

Men, men. Nu går vi mot semestertider och det känns jätteskönt. Vi ska ta pojkarna och bila ner till Legoland. Det ska bli spännande. Grabbarna gillar ju att bygga lego så det passar perfekt. Lillebror har redan laddat som ni ser. Ha en bra dag och tack för titten.

Ps till alla arbetskompisar som är här och hälsar på, en extrakram till er, fniss.

Inga kommentarer: