torsdag 11 mars 2010

Hej alla mina vänner!


Här kommer en liten hälsning till er alla från en som verkligen inte gör rätt för sig här i bloggvärlden. Jag vet inte riktigt vad det sitter i, energin kanske inte är riktigt på topp eller ...kanske sista veckans frånvaro kan skyllas på att en viss herre kom på besök för en vecka sen.

Jag gillar inte objudna gäster som tränger sig på utan förvarning. Först bråkade han med lillebror ett par dagar, sedan gav han sig på sambon. Såklart så hoppade han på storebror i familjen och slutligen även mig. Fy tusan vilken taskig kompis.

Idag tror jag att jag håller på att få ut honom genom dörren, hoppas, hoppas!

Om det är någon av er som ser honom, dvs Herr Kräksjuka så skynda er att låsa dörren så att han inte kommer in. Jag tror bestämt att denna herre måste vara Guds straff till mänskligheten ;S


Här har vi sportlov, ett ganska så trist sådant. Jag hade ställt för att vara ledig hela veckan för vi skulle hitta på nåt skoj men så blev det inte riktigt. Tur att det bara är några veckor innan nästa lov, vi får ta igen allt det skojiga då. :)


Ayla växer så att det knakar. Det är en mycket envis hund som flyttat in till oss, matte i huset kan bli riktigt bekymrad vissa dagar. Dessutom så har lilla tjejen dragit på sig en kotfraktur, en gammal skada enligt veterinären, men saken är den att hon i sin jakt på svansen lyckats dra kotan ut läge och enligt veterinären så finns det inte så mycket att göra åt det. Skrik, snyft och många tårar från matte och husse som hade hoppats på en fin utställningshund. Nu är det bara att köpa läget och göra det bästa ändå för vi tycker ju om henne för den hon är och då får man ta en liten krokig svans på köpet. Men du Bus, öronen står som en fladdermus så om du skäller riktigt högt så hör hon dig nog och kommer som ett skott ;)


Hoppas att ni alla har det bra i vårvädret. Jag ska ta mig i kragen så snart energin återkommer. Kramar till er alla.

5 kommentarer:

Vendela sa...

Nää din stackare! Den där bråkstaken vill man ju inte ha in genom dörren!! Han var hit och bråkade med Olivia för några veckor sedan, men vi lyckades jaga ut honom innan han gav sig på mig och sambon ;-)

..och här har du ju en till som inte "gör rätt för sig" i bloggeriet, men det kommer väl....:-)

Krya på dig nu - KRAM!

Tess sa...

Nej fy rackarns vilket otrevligt besök ni har haft! Här blir han inte insläppt!!!
Och vad synd på Ayla och hennes kotfraktur :( Men som du skriver så är det väl bara att gilla läget. En krokig svans men en älskad hund ändå! :)
Kram Therese

Therese sa...

Ha, ha Magnus sa just att nu kan vi para Bus å Ayla, snacka om att vi har otur fast på lite olika sätt... Förstår er besvikelse, men å andra sidan har vi nu båda personliga och charmiga hundar *ser det positivt* Skönt att herr kräk gett sig av, ska springa å låsa dörren bums! Massa kramar till er alla!!!

strömmas sida sa...

Men huga vad trist lov för er. Den besökaren vill man absolut inte ha inom väggarna.

Krya på er

kram
strömma

Netten sa...

Hejsan vännen min...
Vilket tråkigt främmande ni haft:O(
Ingen man önskar direkt....
Hoppas iallafall att ni alla nu får hålla er friska och det inkluderar hunden:O)
Kommer ni att varqa borta hela påsken,eller hinner vis es någe?Vi kommer torsdag-söndag så det blir säkert tight...
Kramar om och saknar...