tisdag 23 mars 2010

Till fjälls

I helgen som var så var vi på ett jättemysigt bröllop. Brudparet hade valt att gifta sig på ett fantastiskt mysigt ställe som ligger uppe i fjällen.
Det finns en hel del islandshästar där och självklart
så ledde brudgummen fram sin brud på ryggen på en av dom fina hästarna.
Vid entren på kapellet fick vi bål som värmts på en öppen eld och serverades ur lerkrus. Jättemumsigt och värmande. Inne i kapellet var den enda värme och ljuskällan levande ljus, i mängder... En annorlunda vigselakt men otroligt fint.

Efter kapellet väntade champange och tilltugg i en annan mysig byggnad. Även där bara levande eld och massa ljus. Middagen bestod av närproducerade produkter. Fisk av olika slag, rökta korvar, kött, sallader, paté, olika såser och röror, jättegoda bröd massor av goda ostar. Ja, ni hör ju själva vilken mysig fest vi hamnade på :O). Glömde jag säga att brudgummen gillar att åka skoter ? :P Isåfall kanske ni kunde räkna ut det genom att titta på bilden av bröllopstårtan.
Härhemma är allt som vanligt, jag ser slutet på sovrumsrenoveringen. Det har tagit lite tid eftersom vi har väntat på lite material, men snart så...
Det blir jättefint och jag är riktigt nöjd.
Ute är det kanon, inne är det dammigt :S Jag tror att jag ska ta Ayla och gå ner på sjön i stället för att sitta vid datorn. Hej så länge och ha en bra dag. Kram

7 kommentarer:

Therese sa...

Åhh vilket underbart bröllop, blev såååå hungrig när du beskrev menyn *skratt* Här sitte jag å surar, gubben for nyss till Ösund för att kika på en ny bössa... Jag vill också åka till ösund, jag vill också ha en ny bössa å jag vill äta på Mc Donalds *skratt* Men vad är väl en bal på slottet, en annan får ju sitta här å mysa med holger + att jag ska hämta Luran på dagis kl 2. Men jag lovar att gubben får det hett om öronen om han glömmer att titta in på dollars på vägen hem å handla min "beställning" *fniss* Njut nu av solen på sjön med din fyrfota sötnos, så hoppas jag vi får se det färdiga resultatet i sovrummet sedan! KRAM

Vendela sa...

Men oj oj oj vilket underbart sagobröllop alltså! Förstår verkligen att det var mysigt!

Det lutar nog åt att det blir i juli vi åker upp, och klart vi måste träffas och ta en fika :-)

Om ett par timmar ska jag till sjukgymnasten, får se vad hon säger om "musarmen" då...men men - man får väl räkna med lite krämpor när man börjar komma upp i åren *fniss*

Många kramar till dig!

Mia sa...

Wow, det låter verkligen som ett häftigt och annorlunda bröllop. Vilket ställe... om man gillar snö (vilket jag själv är så trött på nu). :)

Kram Mia

Nina sa...

Vilka härliga bilder! Va säkert ett kanon fint bröllop!
Roligt med ett vinterbröllop!

Allt bra med oss i Doritta, undrar mest vart tiden tar vägen??
Hinner inte med lixom!
Den 31 mars blir Sam 14 månader!
Jisses alltså!
Kramar!!!

Christin sa...

Aha...vilka vackra bilder...jag bor ju bara ett par mil ifrån dem...på andra sidan fjället...vi träffades när du var här uppe och jobbade extra för ganska många år sen......tänk vad tiden går....fin blogg du har förresten...(jag ramlade in på ett bananskal) :)
Kram från norr!

Fjällbruden sa...

Att du inte kom och hälsade på. Vår stuga är precis i närheten men med infart från stora vägen.
Nåja, kommer väl fler tillfällen.
Förstår att det var ett fantastiskt bröllop men kan ju inte bli annat i härliga Frostviken heller.
Kram

Bus svarar Christin sa...

Till Christin
Kul att du snubblade in. Hör gärna av dig igen så jag får höra vad du gör nuförtiden. Kram kram