måndag 15 mars 2010

Måndag igen

Vilken helg, iallafall vädersmässigt.
Tiden som följer nu några veckor framöver, den är värdefull för mig. Den femte årstiden som vi har turen att få uppleva här, den bjuder på snö, sol, härliga dagar på sjön och numera även ett inslag av lite slalom :O) Synd bara att tiden bara rinner iväg och kalendern är full. Då var vi ju tillbaks till det där med att planera rätt vilket jag förmodligen aldrig kommer att lära mig hur jag än försöker.

I helgen har jag hjälpt min farmor att flytta. Fy tusan för att bli gammal säger jag bara. Punkt!!! På söndag tog jag och busarna en sväng till slalombacken som ligger 6 mil härifrån. Det blev en riktigt toppendag.

Igår kväll hamnade jag framför tvn, jag är lite dålig på att sitta och titta på den men filmen igår var riktigt bra. Synd att den var så lång för jag somnade visst när det var en kvart kvar :S
Nån som såg slutet på den film som var på kanal 3 och som slutade klockan kvart över tolv? Ni får gärna skvallra hur den slutade, skratt.

Idag är liten Bus och jag hemma så vad som händer idag har vi inte riktigt bestämt oss för än.
Hoppas att alla får en bra dag. Kram


*längtar*


*längtar också*


*längtar*


*drömmer*

8 kommentarer:

Tess sa...

Härliga bilder, låter som du haft en riktigt trevlig helg.
Nej du, jag gav upp redan halv elva, då var jag TRÖTT, men gubben såg klart...kan höra med honom sen hur den slutade :)
Kram Therese

Marie//Tekla Maräng sa...

Nej trean har jag inte på TV:n fast jag hade redan somnat, fniss.
Ja visst är det en mysig tid nu som du beskriver med sjön, skotern, fisket och bara vara myset ute:)
Visst var det en underbar tulpanbukett jag fick av Lurans, trodde knappt mina ögon och den står fortfarande fint...
Kul att du vill var med i min utlottning.
hoppas att du och lill Bus har det skönt idag.
Kramar Marie:)

Therese sa...

Sp mysigt med slalom! :) Och visst längtar ma nu efter skoter, fiske och ute mys, bara sjukstugan ger med sig här hemma ska jag U_T!!! Kram till er

strömmas sida sa...

Vilka härliga bilder och nog kan man längta sig iväg till en härlig pimpeltur till fjälls.

kram
strömma

Vendela sa...

Tittar in och lämnar en kram i retur till en av mina fina bloggvänner :-))

Idag är det inte min dag; har känt mig så hängig hela dagen, precis som när man håller på bli sjuk! Hoppas inte!

hoppas du haft en bättre dag!

Många kramar !

Therese sa...

Vilket väder vi har!!! Mannen å Luran är ute å njuter, själv är jag hemma med Holger som dock är såå myckett piggare nu som tur är, ska fixa lite påsk på bron å njuta av de värmande strålarna. Hoppas allt är bra med er! KRAM

Nina sa...

Hej hopp =)

Vilka underbara bilder du bjuder på! Ja nu är det verkligen en härlig tid vi har framför oss. Synd bara att det går så fort!
Snart är påsken här.
Då ska vi vara uppe i lövsjön, hela påskhelgen och veckan därpå. Ska bli underbart!
Hoppas vi får kanon väder oxå!

Allt bra med er annars?
Kram kram

Vendela sa...

Tänk en så trevlig våldgästare jag fått då (om du kommit och ätit mina bullar) :-))

Fasen vad synd att jag har er alla mina fina bloggvänner så långt borta! Så roligt om vi hade kunnat träffas lite då och då :-)

Kram kram