torsdag 19 februari 2009

Kloka ord...


Ta vara på dagen för den här dagen kommer aldrig tillbaka.





Önskar verkligen att jag verkligen gjorde det. Idag är det kanonväder, himlen är blå och det är bara helt enkelt en underbar vinterdag. Vad tillbringar jag då den härliga dagen med att göra? Jo jag sitter inne och läser ett gäng vetenskapliga artiklar som ingår i vår c-uppsats. Att det är intressant går ju inte förneka men... Det kommer att bli helt fantastiskt skönt den dan vi lämnar in uppsatsen och man istället kan unna sig att bara vara såna här fina dagar. Det är tur att det finns persienner som man kan dra ner och låtsas som om det är snöstorm ute. Undertecknat Häxan Surtant

6 kommentarer:

Maria sa...

Önskar förstås att man hade både tid och möjlighet att göra precis vad man vill varje dag. Men att läsa en uppsats kan ju OCKSÅ vara ett sätt att ta tillvara dagen.

Netten sa...

Men snart så kommer Häxan surtant att släppas lös från allt vad vetenskapliga artiklar,c-uppsataser och annat heter och bara kunna göra precis vad du vill!!!!
Skönt,va:O)
Kram på dig från Edinge

Netten sa...

Herregud,vad konstigt det vart med stavningen imitt förra inlägg:O)
Gick lite för fort.....

Therese sa...

Ja tur att persienner finns, men nu är det inte allt för långt borta - för visst ser du målsnöret där borta?! Bit ihop och spurta på upploppet, vi står här och hejar och applåderar!

Massor med kramar

Marie//Tekla Maräng sa...

Hej Hexan Surtant!
Vill bara tala om att du har en utmärkelse på min blogg.
Och läs ordentligt i texten, fniss.
Kramar i massor:)

Du ska se snart är pluggandet över.

Englagård sa...

Jag förstår precis hur du känner det men kära Häxan Surtant, tiden går fort och snart är du klar och fri som fågeln. Då kommer du verkligen att uppskatta och ta vara på såna dag eftersom du minns hur det var när du satt "fången". Inget ont som inte har något gott med sig och du vet, allt som inte dödar härdar.

Har jag hasplat ur mig tillräckligt med floskler nu? Jo det har jag nog. Känns det bättre?;)

kram Karina