onsdag 4 februari 2009

Min nya kärlek


Dagarna tickar på och nu börjar snart en underbar årstid, den femte årstiden eller vårvintern.

Skotern är inte fixad...ganska så trist nu när säsongen börjar komma igång.

Storebror är fenomenal på att fixa eld när vi är ute.



En del människor tycker inte om vintern men jag gillar den nästan jämt.



Inget går upp mot maten som lagas över öppen eld, en korv är helt outstanding.


Att få tillbringa vackra vårvinterdagar ute på en sjö, det är livskvalitet för mig.

En trasig skoter är absolut en faktor som gör att livskvaliten sänks.

Men...



det är ju tur att det finns andra skotrar.






Får jag lov att presentera min nya kärlek...




Jättekul, jättespännande och ett hopp om en underbar vår. Japp, absolut!
Nu längtar mamma Bus till helgen för då blir det åka av...!
Ha en bra dag. Kram

27 kommentarer:

strömmas sida sa...

Gud vad jag blir avis på dig som får åka iväg på skotern och bara njuta av vårvintern. Det är nästan bästa årstiden.

Vi åker nog upp nåt i mars och åker ut lite med brorsans.

På lördag ska jag upp med bussen och köpa Mazdan av I föräldrar *längtar*.

Kram
Ingrid

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Grattis till nya kärleken!
kram
nina

Therese sa...

Så tur att du skaffat dig en ny kärlek, för utan ett sådant "vänsterprassel" skulle vårvintern verkligen vara öken ;-) kram kram

Netten sa...

YIHAAAAAAAAAAA,jag förstår att du är kär:O)
Härligt,nu är de underbara vår/vinterdagarna räddade,många turer med sol,pimpling,korvgrillning och påfyllning av batterierna....
Kramis

Grindelunda sa...

Hugaligen det där såg farligt ut det ;) men artut.

Hoppas på en härligt solig vårvinter, men du måste lova att ta det lugnt.

Kram kram från Gilla

MOONLOVER´S sa...

mysigt=)
Ja asså jag gillar nog inte kylan över 25minus. Men nu e det ju inte kallt=) Nä nu är det snöstorm*fniss* hoppas helgen blir fin;) kram

Anonym sa...

Grattis till den glänsande kärleken! Hoppas vi får rapport i helgen hur lycklig du blev!
Kram,
Bella

hem ljuva hem- helena sa...

Fina vårvinterdagar gillar jag, men inte resten av vintern. Särskilt inte dagar som idag då vi har snöstorm och -13 grader.
Grattis till nya kärleken! Önskar er många härliga dagar tillsammans!
Kram Helena

Anonym sa...

Näe. Gillar inte vintern men jag vet ur mycket make gör det. han älskar brasor och skoter och fiske på isen. Jag brevid och fryser...;D

Kram!

karin sa...

Tur att du bor där du bor! Jag menar där du kan njuta av vinterlivet och de enkla sköna stunderna vid en eld med en korv.
Håll kärleken vid liv nu!
Kram K.

Trollmor sa...

Oh vad härligt med en eld ute i snön. Just nu vräker snön ner här (hurra)i morron ska jag och prästen ha en grupp konfirmande som vi tänkte "frilufta" lite. hoppas snön ligger kvar till i morron lunch i allafall. Gärna längre för nu börjar vårat sportlov...
kram

Katta sa...

När vårsolen börjar värma är det faktiskt riktigt mysigt att sitta ute på isen en stund på en skinnfäll och dricka varm choklad.Men jag kan ju inte egentligen påstå att det är nåt jag saknar så jättemycket, är nog lite för bekväm av mig så stanpassar mig nog bättre så här års. Ha en bra helg, kram Katta

Maria sa...

Jag tycker också om vårvintern. Sådana där soliga dagar då man kan vara ute och grilla korv, det är toppen! Men helst utan skoter, de luktar så illa och låter så illa (men är ju förstås bra att ha om man ska färdas långt)...vi åker skidor istället...

Therese sa...

Stämmer bra, en kall dag även här. Så vi är inne och eldar :-) Verkar snart vara läge för en förmiddagslur, vilket jag ser fram emot. Jag är så bortskämd med att få sova länge... hade inte pallat killarnas bus vanor!

Dans lät kul, men själv har jag blivit så bekväm sedan luran kom. Det är ju doroteadagen här med dans på Mb ikäll och hotellet i morgon, men jag passar båda. Blir nog med ett bröllop om två veckor. Jag uppskattar soffhörnet allt för mycket just nu...

Blir nog bättre på vårvintern när man kommer sig ut och får mer energi.

Lycka till med databaserna, och en riktigt, riktigt trevlig och dansant helg önskar jag dig.

Stor kram!

Villa Carl Larsson sa...

Vad roligt att du tycker det :) Du är välkommen tillbaka och lycka till i tävlingen. Kram Josefin

Anonym sa...

Hej hopp damen =) Ja visst är killarna fina. Dom kommer nog bli nå bus pojkar då dom växer upp. haha! ja dset är ju guld värt med karlar som verkligen ställer upp. Min karl jobbar ju borta på veckorna så då får jag vackert klara mig själv. Men det går nog bra det med =) ha en underbar dag! Kram kram

Anonym sa...

Å, tack för tipset! Visst är det feng shui-boken jag klickar på??

Kram o ha en trevlig helg :-)

strömmas sida sa...

Tut tut *ler*.

Du lär ju känna igen bilen när jag susar förbi.

Hoppas du får en härlig skoterhelg.

Kram
Ingrid

Annika sa...

Är ju inte själv någon älskare av vinter och snö, men det ser verkligen härligt ut med öppen eld och något gott att grilla därpå. Vilken fin skoter du har, min gubbe köpte en gammal sak förra året som han nu fixat till så kanske blir det en liten tur även för mig den här helgen då det kommit tonvis med snö.
Ha en härlig helg med mycket mys.
Kram Annika

Anonym sa...

Vad mysigt det såg ut med öppen eld i snön, det var alldeles för länge sen man grillade korv ute.
Välkommen in till mig och tävla om att göra en alldeles egen bok, eller en färdig bok för ro i själen och godis! Trevlig helg!

Anonym sa...

Självklart får du länka till mig :-) Jag har redan länkat till dig för länge sen...utan att fråga dig...*skratt*

Kram

Netten sa...

Hej gumman!!!!
Såg ditt inlägg på min blogg och Du....Vi är båda med dig ikväll:O)
Sväng om och njut av jannez och tänk på allt roligt vi haft med dom och jag sitter här och börjar genast nynna på en av alla deras låter...OH,vad jag skulle velat vara i Ström ikväll....Vilket drag.
Kramelikram

White cotton grass sa...

Hej!
Ljusstaken hittade jag på Hemtex.

kram helena

segsliten sa...

Mysiga bilder! Skoter skulle jag gärna åka igen.
Kram ☺

Villa Carl Larsson sa...

Jo det gör jag och är också inne på termin 6 med C-uppsats skrivande och en sista praktik placering. Ska bli sååå spännande att få börja jobba. Hoppas på att få ett sommarjobb ganska snart :)

Vad skriver du/ni om? Vi skriver om föräldrars upplevelser av att ha ett barn med diagnosen cancer och förlora det. Väldigt tufft ämne men väldigt intressant. Lycka till!!

Kram Josefin

Englagård sa...

Hej mamma Bus, har det blivit nåt åka av i helgen. Här är det i alla fall för kallt, det har pendlat mellan -18 och -25.

Själv tycker jag nog att det är lite för tidigt att åka än men jag håller med om att en solig vårvinterdag på en sjö med eld och fika är livskvalité. Jag kör inte själv och tycker väl mest att skotern är ett redskap att ta sig från A till B. Men jag har ju två karlar i familjen som gärna kör, den yngre är väl mest "hev" (ivrig) över körningen;)

Ha det gott
kram Karina

Anonym sa...

Åhh vad mysigt ni verkar ha haft det =)

Vi åkte mycket skoter när min äldsta var liten, hans farmor och farfar hade en.

Det är så mysigt att ta med fika och åka ut...

Kramar om dig

Du lägger alltis ut så fina bilder =)