torsdag 24 juni 2010

Camp Bus och sommarens varmaste dag...


Vi hade lovat barn/ungdomarna på bystugan att dom skulle få sova i tält när skolan hade slutat. Sagt och gjort. Camp Bus upprättades och åtta förväntansfulla filurer deltog, och vi två av lite äldre modell som skulle hålla ordning på campen. Mycket cykel, lite fiske och många korvar. Dessutom så var kottarna uppe och levde rövare till klockan var tre. Vi vuxna satt uppe hela natten, det blev ganska så kallt så elden var tvungen att hållas vid liv. Även denna natt kröp temperaturen ner mot nollan, brrr.Dock måste man ändå säga att det är riktigt mysigt att sitta uppe, utomhus och lyssna på alla små fåglar som vaknar till på morgonkvisten.

Det var en trött Busmamma som skulle hålla i tömmarna idag.

Eftersom det var kanonväder så åkte vi ut på badet. Liten och stor Bus fick äntligen bada!


Glassarna i kiosken var inte heller så dumma, inte om minsta broder Bus fick säga sitt.

Vet ni vad? Jo rätt var det var där på badet så snubblade jag över en tjej som jag bara har träffat i bloggvärlden. Hennes blogg Upp och nervända huset är en jättemysig blogg. Dessutom har det visat sig att just den tjejen har tagit sin familj och flyttat långt hemifrån och hamnat på just min hemort. Jätteskoj att möta henne i det verkliga livet :O)
Lycka till vill jag säga till L och hennes familj. Hoppas att ni kommer att trivas här.

Er andra vill jag önska en riktigt mysig midsommarhelg. Ha det bra. Kram

5 kommentarer:

Vendela sa...

Hej vännen! Du må tro att du finns i mina tankar också :-) - men jag har ju varit ganska off i bloggvärlden på sistone; men nu tänkte jag försöka skaka lite liv i min blogg igen efter midsommarhelgen ;-)

Men vilken toppenmysig kväll/natt + baddag ni haft!! Kan mycket väl tänka mig att det var mysigt att sitta ute i den ljusa natten, och barnen måste ju ha haft jätteroligt!

Ser att du har semester också, vad skönt! Du verkar vara ledig när jag kommer upp till Dorro; för vi åker upp i slutet av vecka 27 och blir där en vecka åtminstone. Hade tänkt stanna lite längre i år, men min syster och systerdotter hade tänkt komma ner hit till oss också på sin sista semestervecka, så i så fall blir vi bara en vecka i Dorro. Vi måste ju ses då - om du inte är bortrest vill säga?

Önskar dig en riktigt glad och solig midsommarhelg så hörs vi...

Kramar <3

Linda sa...

Klart du inte skrämde mig, jag blev nog mest paff, om du undrar varför jag såg ut som ett ufo haha
Jättekul att träffa dig och dina killar, vi får se till att ses något framöver, Kramkram

Anne sa...

Men vad roligt att träffa på en bloggisvän! Tänk världen är visst inte så stor som man tror ;)
Bad, glass och bus hör sommaren till, så härliga bilder!
Hur går det med fyrfotingen då? Ungdomshundsbus?! Här har vår Bella precis börjat löpa så senare inveckan kommer troligen Mr hundpojkvän!
Sen kanske vi får ett gäng valpar! Som väl är så brukar inte vår ras få så många valpar 4-5 st är vanligast och det räcker ju!
Ha en skön dag! Kram

♥ cloudberrie ♥ sa...

Å vad roligt att träffa en bloggvän! Jag har haft förmånen att träffa två bloggvänner i vintras eftersom våra barn är skidåkare, det var roligt. Kanske dyker du & jag på varandra nån dag :)

Kram från Eva

Therese sa...

Såååå mysigt ni har det! Kan tro det var skoj å träffa linda :-) Hade tänkt ta mig till ström den 8 juli för en date med henne å mamma russin,förutsatt att sjukstugan här hemma är över då. Har du tid att haka på isf? Vore skoj då morgondagens date skiter sig. Massa kramar till dig å busarna <3