torsdag 17 juni 2010

En torsdag mitt i juni...

Efter en minst sagt intensiv jobbarperiod så var det riktigt skönt att komma hem i morse och konstatera att det är tre dagar ledigt som gäller.
Jag och en kompis åkte iväg och inhandlade lite mer blomster.


I år får altanen gå i lila. Fast det finns ju en och en annan färgklick eftersom det står en solros på bordet och en rosa och vit hängblomma i en av amplarna.


Sommaraster, en vit klematis, en ny lavendel samt lite annat smått och gott fyndades.


På väggen hänger små vita blomster.


Välkommen till oss ropar dessa söta blommor.


En liten åskådare som njuter av att titta på när matte planterar.
Ikväll är det sista gången på vardagslydnadskursen. Oboj, vad tiden rann iväg. Dags att gå...
Kram till er alla.

6 kommentarer:

Englagård sa...

Fina blommor men den lilla åskådaren är finast;)
kram

Therese sa...

Oj så fint du gör :-) Å sötaste lilla voffsingen :-) Här öser regnet ner, bådar inte gott inför en tur på marknaden... Kramar till er alla <3

Ps Paradiset är vår sommarstuga Ds

Tess sa...

Så fint! Både blommer och vovven såklart!
Köpte mig lite blommor i dag jag med, men jag får nog plantera dom i morgon för här haglar det :(
Kram

Therese sa...

Så skönt du nu har semestern i sikte! Själv ska jag fira med lite doptårta att helgen nu är avklarad ;-P Ett nytt liv startar i morgon.... Kramis

Marie//Tekla Maräng sa...

Så härligt du och välkomnande du har det på din altan. Korgen du har hängandes på någon slags växtstöd är så fint.
Ayla gör sig bra där medans hon kollar in dig.
Hoppas du hann njuta av din ledighet och ha det skönt.
Kramar:)))

Vendela sa...

Vad fina blommor du har :-) Jag älskar lila. Har lila/rosa blommor på balkongen i år :-)

Hoppas allt är bra med dig annars?

Massa kramar min goa vän <3