söndag 6 juni 2010

Helgen som gick...och veckan så här långt



Vilken helg.
Sol och blåst.


Sambon snickrar hundgård till Ayla.
Flytt av mitt grönsaksland. Låter invecklat men eftersom jag har Herr Pallkrage till hjälp så är det inte så avancerat.

Många bustimmar på cykel för grabbarna.


Thai-afton på bystugan.

Appropå Thai-afton. Det kom nästan 65 personer. Vi hade tre thailändska tjejer som lagade kanongod mat. Undertecknad fick lära sig hur man fixar vårrullar. 100 stycken, inte illa för att vara mig ;P

Veckan är som för många andra fullspikad och om jag kunde så skulle jag klona mig, fniss. Skolavslutningar, student, jobb och massa annat pyssel hägrar. Bloggen blir lite eftersatt just nu men jag kommer tillbaka när det lugnat ner sig lite :P Jag nöjer mig med att titta in till er andra så länge.

Till helgen ska jag extraknäcka lite i Dorro, inte det sämsta, asg*. Kanske nån som är sugen på att gå ut och fika??? Hojt till isf ni som är däruppe ;)


Må så gott alla ni därute. Stor Kram.


7 kommentarer:

lindet sa...

gör så;)

ha en fin dag!

kram lindet

Marie//Tekla Maräng sa...

Tack för dina värmande ord på min blogg. Jo solen lyser nästan varje dag på min balkong, där jag gärna sitter och njuter. Just nu är jag sjukskriven tom 15juli och det är nog tur det för det går verkligen upp och ned. I lördags hade jag sådan verk så jag knappt kom ut till köket och i söndags proppade jag i mig värktabletter och hasade mig iväg till vad som visade sig vara en riktig pärla. (Det du läste om på bloggen).
Thaimat låter hur gott som hälst, mums, vad kul att det kom så många.
Cykla som Bröderna Bus gör låter så skönt och fritt, när jag i min fantasi ser dom svissa fram.
Ha en strålande skön dag.
Kramar:)))

Marie//Tekla Maräng sa...

Fniss glömde skriva att du säkert får napp med någon som vill fika med dig i Dorothea:)

Vendela sa...

Heeej vännen! Saknat dig! Vad konstigt förresten..detta inlägg skrev du i söndags men jag var inne senast tidigare i morse och då fanns inte inlägget där!?

Nåja - hör att du har fullt upp! Men det är ju så i maj/juni. Ikväll t ex så ska vi på picknick-kväll med dagis på Parken zoo - det ska bli kul! Iaf för Olivia *skratt*

Hur går det för dig med Fin Form? Har inte varit inne där på ett tag..men jag går och styrketränar 2 ggr i veckan och promenerar iaf...

Hoppas vi hörs snart! När det lugnat ner sig lite för dig med skolavslutning och allt skulle det vara hemskt trevligt att få höra din röst! *ler*

Ha det så bra - KRAM <3

Englagård sa...

Hörru, kan du inte ta och jobba lite hos oss också, hehe.

Jag vet hur det brukar vara i juni med alla skolavslutningar och baler och vad det nu kan vara. Nu har ju jag bara en kvar så det blir bara en skolavslutning. Ganska skönt egentligen, men så är det ju det där med trädgården...suck!

Ha det bra
kram Karina

Therese sa...

Hos mig står kaffepannan alltid på det vet du!!! Tack rara för att du kikade efter klänningen, får se 44:ans utbud här ist. Å vårrullar, så gott det lät. Beställer en sådan middag framledes *fniss* Kram till dig å Busarna

Therese sa...

Jisses du/ni har en hektisk tid framför er... Men ändå härligt med alla dessa avslutningar :-) Här passar mannen på att rensa källaren p jag köksskåpen, iaf ett par... Bättre att ta tag i det idag istället för en solig sommardag... Massa kramar till dig, ser sååå fram emot att få rå om dig lite framöver :-)