söndag 8 augusti 2010

52 år...jag???


Jajjamen.
Idag var jag iväg på en slags demonstration av näringsprodukter. Det var en visning av Herbalifes produkter som är allt från måltidsersättningar till hudvårdsprodukter. Träffen var en skojig ide som några av länets ombud hade ordnat. Vi fick massor av information, provsmakning av olika produkter och dessutom fick alla som ville scanna av sin kropp helt gratis. Vem vill egentligen se sanningen,fniss? Men efter ett noga övervägande så gjorde jag iallafall slag i saken.
Ganska så snabbt kunde jag konstatera att jag är överviktig, har för mycket fett och dessutom visade mina värden på att min metaboliska ålder var 52 år.Jag som hade fått för mig att jag var 37. Det var ganska så skrämmande data som jag fick i form av ett A4 blad som jag absolut inte tänker hänga på min vägg.Nu gäller det bara att komma till skott och jobba på bättre resultat. Giv mig styrka säger jag bara.

Annars då? Helgen har bjudit på jobb och annat småpyssel. Nu i kväll var jag och en annan tjej iväg på björnspaning. Ingen björn såg vi dock men vi hamnade i hallonbuskar som var tokfulla med stora röda maskfria hallon. Det var länge sedan jag hittade så fina bär så nu måste jag nog ta mig iväg och plocka lite nån kväll framöver.
Hunden löper fortfarande och det var nog riktigt tur för nu börjar husse i huset vara riktigt sugen på att släppa henne lös i skogen.Den 21 om jag inte minns fel, då upphör ju förbudet så det blir nog alldeles perfekt för då bör hon ju ha löpt klart.
Det ska bli tokspännande och se hur det går för än så länge har det ju sett riktigt lovande ut.Men men...;P
Nu väntar läggdags för små Busar som ska upp i morgon. Kram på er alla.

6 kommentarer:

Anne sa...

Usch så gräsligt!
Påminner mig om när vi köpte ett Wii Fit och jag ställde mig på brädan för invägning och "smack" så slänger det förbannade programmet upp mitt BMI på vår 42 tums tv!!! Vilken chock *skrattar*

Jag har hållit på med Herbalife för ca 10 år sedan. Bantade bort 12 kg och tycker fortfarande att deras produkter smakar gott, fast det är klart det går ju inte upp emot ett skrovmål på statoil *ler*

Ha en riktigt fin dag! Kram

♥ cloudberrie ♥ sa...

Gissa om jag tänkt på dej i sommar, två gånger och framförallt när vi stannade i Strömsund och shoppade på Dollar Store. Men i sommar blev det bara genomresa i hembygden, n'sta sommar s[ vore det roligt att f[ till en dejt. Nu vet du ju var jag huserar.

KRAM fr[n Eva

Netten sa...

Men herregud,scanna av kroppen...vilken grej...både på gott och ont iofs...man kanske skulle behöva få sanningentryckt i ansiktet ibalns....men lägg det i lådan och låt det mogna fram i sin egna takt...det skulle jag ha gjort...man måste vara motiverad till alla förändringar....
Saknar dig någe oerhört och det skulle vara så roligt om bara du och jag kunde ses någe under hösten,kanske vi kan jämför almanackor.....VILL,VILL,VILL!!!!!!
Stor kram på dig hjärtat mitt så hörs vi(om inte annat via bloggen:O)
PUSS

Therese sa...

Hum... host... guuud så tur att jag inte gjort något dylikt. Min kropp är nog redan pensionär ;-P Men liiite stolt är jag, efter Cambridges sockeravgiftning så har jag nu hoppat på GI tåget å det verkar fungera... *peppar peppar* Massa kött, fågel fisk å feta ostar, grädde å såser... bacon å ägg å man MINSKAR, helt otroligt, så nu njuter jag ;-p Här åkte just mannen å vovven iväg för en liten tur till skogs. Själv ska jag och Bogge städa *mindre kul* Ha det fint nu vännen <3 KRAM

Tess sa...

Jag är återförsäljare av Herbalife, och när jag började med allt det där så fick jag att min ålder var 13 år! Så jag skulle nog inte ta det allt för hårt om jag var som du. Min fysik är liksom inte så toppen att jag skulle vara 13 år kan jag säga, hehe!!
Kramar

Elin Damberg sa...

Nej nej nej. Strunta i det där. :-) Be dem stoppa upp sina siffror där solen aldrig lyser och så tar du en musig bit paj och en stor lyxig latte på det. Så tycker jag!!

Kramar från en som nyss hette Rana men som nu heter

Elin