tisdag 3 augusti 2010

Till dig som tycker...

att det är patetisk att skriva i blogg!

Ett råd till dig är att sluta läsa den om det är så fånigt som du säger. Lägg din energi på nåt annat istället.

Någon kanske tar åt sig nu men så är det ju bara :P

För en tid sedan fick jag den kommentaren från en utanför bloggvärlden. Mitt råd är som sagt till denna Någon är att sluta läsa den då ;P


Jag trodde själv att jag aldrig i hela mitt liv skulle starta en blogg. När jag studerade för några år sedan så hade jag fullt upp med att plugga heltid, jobba halvtid och åka buss 20 mil om dan. Den tid som fanns över ägnades åt min lilla familj. Resten av det sociala livet blev det lite si och så med. Bloggen kom till av anledningen att hålla kontakt med vissa av mina vänner som jag inte var så duktiga på att ringa till. Dessutom så var den ett litet andrum för att vila huvudet mellan all studentlitteratur.


Aldrig någonsin trodde jag heller att bloggen skulle öppna dörren till nya underbara vänner, såna som finns där både i bloggvärlden och irl. Så blev det dock och jag är jätteglad över er alla.

Så till dig Någon, du kanske ska ta och skaffa dig en egen blogg så du också får lite nya vänner. Det är ju det som är det skojiga med bloggvärlden. Dessutom så behöver man inte känna dåligt samvete eller krav över det ena och det andra. Bra va?


Kram till er alla.

6 kommentarer:

Mia sa...

Jaa...kan bara instämma. Sen väljer man ju själv precis hur mycket man vill dela med sig av livet och "blotta" sig.

Aldrig hade jag trott att en blogg skulle kunna ge så mycket. Nya vänner och bekantskaper tom på andra sidan jordklotet. :)

Ha en fortsatt härlig vecka!
Kram Mia

Marie//Tekla Maräng sa...

Håller helt med vad både du och Mia skriver.

Att så lite kunde ge så mycket.

Kramar:O)

Nina sa...

Håller fullkomligt med!
Trodde aldrig heller att jag skulle börja blogga. Men då jag väntade Sam hade jag så tråkigt om dagarna och bloggen föddes =)
Även blogglusten kommer och går så kommer den ju alltid finnas iaf!

Och vilka underbara vänner man har hittat via den, och kanon bra tips och råd. och alla goda recept man får ta del av!

Stora kramar till dig!

Anne sa...

Jag håller med dig! Jag trodde inte heller att jag skulle börja blogga men här sitter man nu och är fast ;)
Först och främst är det en minnesbank åt mig själv, men det är helt underbart att ha fått så många nya vänner!!!

Jag blir lite nyfiken på hur omfattande fystestet på ditt jobb är? Jag har ju alltid haft drömmen om att jobba på ambulans men ansett mig inte klara av det fysiska. Tänk om man kunde börja träna och sen kontakta dem här på orten och höra hur jobbläget är. Jag vet att det finns flera som har samma utbildning som mig dvs IVA.
Ha en skön dag! Kram

Therese sa...

Så bra skrivet!!! Har också de som reta sig på min blogg, men som sagt, de behöver ju itne läsa!!! Jag skriver för mig, inte för dem...

Å så skoj med Fäviken, var där för nått år sedan :-) Men med två små känndes det inte lockande...

Här har bacillerna sagt tack för denna gången hoppas jag, men usch å fy, detta året har jag varit sjukare än vad jag någonsin varit tidigare.

Hoppas allt är bra med dig å busarna, månne börjat få lite skolstartsnerver än?

KRAM

Englagård sa...

Jag håller med dig. Det som är patetiskt är att sätta sig på sina höga hästar och se ner på andra. Vi inom bloggvärlden ägnar oss åt att skapa vänskapsband i stället.

Hoppas att du har det bra

Kram