tisdag 24 augusti 2010


Nu har lillebror börjat första klass. Ett stort steg här i livet. Idag är det andra dagen och han kom hem från skolan med en mapp med nåt väldigt speciellt. Första läxan,en milstolpe är nådd.
Storebror har börjat femman, dom börjar verkligen bli stora nu.

Idag är det riktigt höstrusk. Kallblåst och regnskurar. Fy tusan.
dessutom så har jag blivit förkyld.Allt är precis i sin ordning, fniss.

Mina tankar idag går till en underbar vän som har sorg i sitt hjärta. Hennes hund, rara familjevän har lämnat Edinge för fortsatta äventyr Regnbågslandet. Snyft! Kramar till er alla.

6 kommentarer:

Tess sa...

Wow, första läxan. Härligt! I den åldern tycker man ju fortfarande att det är kul med läxor!
Tråkigt med vovven :(
Kramar

Netten sa...

Hej vännen och TACK för dina tankar och värmande ord och TACK för samtalet idag,du är min bästa vän....
Hoppas att vi snart får till det så vi kan ses och mysa och prata ikapp och bara ha det skoj...
Saknar dig,det vet du!
Kramen

Therese sa...

Ja, nu har du stora killar... Skolkillar som Luran sa :-) Vi kom hem i dag å lurar på att ta en tur till ström senare i veckan, tid att träffas nått då? KRAM

Babsan sa...

Ett stort steg - ett fint steg att börja skolan.

Även för mammor!

Marie//Tekla Maräng sa...

Gråter bara jag läser om vovven.
Det börjar kännas i min kropp att det snart är ett årsedan min hund gick vidare till nya äventyr eller rättare sagt sorgen har baske mig inte gått över än.

Vilken milstolp det är att börja första klass och att få sin första läxa. Ja dina godingar börja bli stora nu.
Krya på dig.
I detta väder är det verkligen lätt att bli förkyld, regn och rusk så Bobo vill knappt gå ut.

Jo den där pajen är en klar favorit hemma hos mig.

Kramar:)

Anna sa...

Ååååå det är sååå sorgligt när dom fyrfotade familjemedlemarna går vidare....