tisdag 17 augusti 2010

Sommar på retur

Sommaren går som sagt mot sitt slut. Det syns om inte annat på både blomster och text på min fina zink-kruka. Dags att uppdatera den ;O)

Vardagslyx. Idag kom en vän till mig och hennes två barn på besök. Det blev kräftor och tacopaj för hela slanten till middag. Dessutom har vi haft kanonväder idag så barnen tog sig ett kvällsdopp i sjön. Det gäller att passa på, vem vet, det kanske var finaldoppet för i år.

Sommarminnen.
Den här underbara stugan är min farmors och i den har jag tillbringat många dagar som liten. Ett underbart ställe som jag tyvärr är lite dålig på att besöka nuförtiden. Men ibland så...


Inget går upp mot att laga middag med den här härliga utsikten. Inte dom bästa bilderna just den här dan men jag tror alla kan tänka sig hur härligt det är att stå där och röra om i woken eller vända på köttet.



Det bästa av allt om Ayla får bestämma. Friheten att få springa runt runt på en ö trots att det råder förbud mot lösspringande hundar. Inga djur på den här ön inte. Jippi!
Till sist en liten kommentar angående Lugn och Ro. Den som söker han finner. Det gäller bara att prioritera rätt vilket jag är otroligt kass på. Tänk er själva vad lugn och ro man skulle kunna ha på det här stället, fniss.
Dessutom så har vi ju våran egen lilla stuga som tyvärr får alldeles för lite uppmärksamhet. I sitt sökande så är det full fart, men om man bara tittade runt hörnet så skulle man nog bli alldeles förvånad vad som finns där. Djupt snack!
Nu ska här krypas i säng. Imorgon väntar arbetspass igen men jag är ledig till helgen igen. Ha det gott så länge. Kram


9 kommentarer:

strömmas sida sa...

Vilka härliga bilder från fint ställe. Där förstår jag att du trivs.

Ja, när man jagar på i vardagsstressen så är det lätt hänt att man missar det man har i sin närhet. Det enkla vardagliga, som inte gör så mycket väsen av sig. Men som är som bomull i själen.

Nattkram
strömma

Therese sa...

Åh vilken härlig plats!!! Där finns nog verkligen lugn och ro :-) Å du, nu bara måste jag ta mig i kragen å åka till ström innan jakten drar i gång. Så hojta till när/om du vill ha besök så åker jag då det passar dig!
Å mycket riktigt, prinsessa till 100% är Lurans nya devis *Suck* Uppför sig därefter också, å ska inte städa efter sig, för det gör "slaven" mamma enl henne *ler*
Här blir det kräftor på fredag då vi åker upp till Tärnafjällen.
Massa kramar till en fin vän som jag verkligen borde vara lite bättre att vårda kontakten med *skämms* Men du vet att jag alltid finns här å är så glad att jag "hittat" dig <3 KRAM

Marie//Tekla Maräng sa...

Vilket underbart ställe att stå där vid sjön och woka maten.Jag skulle nog nästan aldrig röra mig ifrån den platsen.
Nä hua har ni redan haft markfrost.
Spännande med Ayla och *jakten* i skogen.
Ja du tandläkar skräck är bara för namnet och tyvärr har min tandläkare gått i pension...
Ha det gott, kramar:)

Anna sa...

Åååå vilka fiiiina bilder, om jag får gissa så bor du i den norra delen av vårt land ;-)

Kul att du hittade till min blogg,
du är såå välkommen!

Tess sa...

Men gud så underbara bilder. Där måste man ju bara finna lugn och ro! Ser ljuvligt ut.
Kram

HUSnrNIO sa...

Vilka underbara bilder! Kräftor och trevligt besök en vardag kallas verkligen vardagslyx:D Ha en fin dag!

♥ cloudberrie ♥ sa...

Fin plats! Det ÄR verkligen lugn & ro om något.

KRAM från Eva

Skomakartummen sa...

Mmmm... ljuvligt... tråkigt att sommaren lider mot slutet men samtidigt är ju hösten faktiskt väldigt vacker om den inte regnar bort Kram sari

Englagård sa...

Du verkar ha det rätt härligt emellanåt och kräftor är ju gott. Men snart ska jag äta nåt ännu godare. Surströmming:)

Sommaren har varit bra, jag kom mig till om med för att motionera. 4 km varje morgon...tills knät pajade, får hoppas att det läker ihop snabbt.

kram