måndag 27 april 2009

Dimmig vårkväll


Helgen som passerade i en rask fart skyndade sig att ta med sig all snö så nu ligger det faktiskt inte mycket kvar på backen.


Dom första små knopparna har vaknat till.


Nu känns det att våren är här!
Underbart. Min vår känns extra i år eftersom jag vet att det närmar sig slutet på mina tre tuffa år i skolan. Fattar faktiskt inte att det snart är över. Wow!!!

Jag är fortfarande ute på praktik och det känns bättre för var dag som går. Det finns nog ett hopp om att jag ska fixa min nya yrkesroll, fniss!

Tiden...är ett laddat ord för många just nu. Dygnet skulle behöva utökas med ett par timmar, det tror jag att det är fler som håller med om. Men som det sägs så går ju tiden fort när man har roligt , oj vad jag måste ha kul!

Dagens liten Bus- kommentar:
Lillebror funderade om han har fått något brev. "Inte ett brev på datan utan ett sånt som man kan hålla i".
Stackars barn säger jag bara, vad tiderna förändras...Jag tror faktiskt på det gamla vedertagna uttrycket om att "det var bättre förr". Obs...Tantvarning.
Nej ni tanter i bloggvärlden, nu ska jag dansa med min snabeldrake innan jag gör kväll. Ha det gott och kram till er.



7 kommentarer:

Ingela la la sa...

Ha ha.. klart det var bättre förr ;) Jag är nog oxå tant ;)

Jag har inte heller riktigt hunnit med att blogga på några dagar... ibland är det väl så.
Kul att du börjar närma dig slutet på utbildningen!

Kram

Nina sa...

Va gullig han är =)
Ja men så kul att du snart är klar med dina studier!
Ja jag va på ICA och handlade idag men styrde ingen barnvagn =p Körde bil till ICA idag!
Har haft en tok trevlig kväll! Så nu är man trött! Det tar på krafterna att handla smycken!

Kram kram

strömmas sida sa...

Vilka fina bilder med härliga vårtecken.

Härligt att du snart har kämpat färdigt med pluggande. Du är värd stor eloge.

Nog kan man sakna riktiga brev och inte att bara sköta allt genom datorn.

kram
strömma

Therese sa...

Stor var kram till dig med - men inte visste jag att pappa bus gillade frolic ;-P Tror nog han föredrar dina kokkonster istället - men vill killarna träffa sin minsta "lillebror" är ni välkomna *skrattar*

Och tänk så tiden rusar fra, - snart är du ju faktiskt färdig! Skönt!

Stor kram

Elisabeth sa...

Ja det var länge sen man fick ett riktigt brev... Blev inspirerad. Tror jag måste skriva ett och skicka till någon =)

Netten sa...

Ville bara visa att jag är här och kollar hur du mår och vad du gör:O)
MISS YOU!!
Kramar om dig

Maria sa...

Vilka fina bilder =)