måndag 6 april 2009

Helgen över

Fredagen.
Regn, regn och återigen regn. Men vi hade lovat alla barn att vi skulle ha pimpeltävling så då var det till att hålla sina löften.



Det var en förväntansfull skara med ungar som hoppades att de skulle få napp.


Här är en av dom...



Kom nu alla mina kycklingar...


Kanske bättre att grilla en korv än att sitta nere på älven i regnet.
Korv, festis och godispåsar resulterar till glada och nöjda barn...

Lördag bjöd på en tripp till L-berga med fika på skoterkafé och ett besök på loppis som dom har i gamla skolan. Där fanns det massor av fina saker till jättebra priser, jag kom hem med blåa porslinssvampar som jag ska ha ute framöver och en jättefin ljuslykta.


Appropå kyckling., lillebror har gjort en liten filur som han bad mig ta kort på och lägga ut i min blogg. Det påminner mig om att det snart är påsk.
Vi brukar åka till fjälls på påsken och ska så göra även i år. Tyvärr verkar vädret inte vilja vara på vår sida då det ser ut som om det ska bli regn i flera dagar. Vi får väl se...

Hoppas att ni alla får en bra dag. Kram

10 kommentarer:

Trollmor sa...

Vilken fin kyckling lillebror Bus har gjort!
Fast den där krokodilen som den har bakom ryggen ser dock lite pillemarisk ut, så kycklingen får nog passa sina stjärtfjädrar ;-)
Hoppas att ni får en mysig tur till fjälls.
Kram kram!

Speja sa...

Så kul ni verkar ha det med pimpeltävlingar, korvgrillning med mera!

Kristina "Kia Svanberg" sa...

Låter som ni haft en olig helg! Skoj med fisketävling med! :)
Hoppas du får en fin vecka! Kram

Nina sa...

Trots det dåliga vädret så verkar ni ha haft en riktigt mysig helg!
Det är då för himla tråkigt attt det bara regnar! Fast just nu snöar det här! Ska ut och få lite luft nu =)
Ha en jätte bra dag!

Kram

Petra sa...

Vilken lyckad pimpel tävling!! Bra idé. Så söt filur!
Tack för den fina kommentaren.
Ha en bra dag så ska jag njuta av mitt sällskap.
Men kunde inte riktigt hålla mig härifrån.
Kramar

Anonym sa...

Ja nog har man snubblat till ordentligt nu...suck!!!!!
Kram

Nina sa...

Vi far upp trots dåligt väder! Känns ju ändå roligare att vara där än hemma! Där har vi ju badtunna och en tjärn bakom stugan =) Sen blire kanske okej väder någon dag! Vi ska ju va uppe i ca 10 dagar!
Men se på tusan att nu lyser ju solen här iaf! Blandat med snön!
Ja jag vet inte riktigt hur jag kunnat få så fina pojkar egentligen =p

Kramen

strömmas sida sa...

Vilka entusiaster med fiskeriet :-).
Men det finns ju inget dåligt väder..säger di kloke *ler*.

Ja det var jättegott och enkelt att laga också. Det var första gången jag gjorde det och inte blir det sista heller.

Hoppas ni får bra väder i påsken.
Vi ska bara vara hemma här. Sonen från Oslo kommer hem och han lär man bara se snuttar av.

Var du på dansgalan?

kram
strömma

Therese sa...

Lillebror är en sann pysseltalang, så fin kyckling han gjort!!! Dina killar kan dom :-) Stor kram i skit vädret...

♥ cloudberrie ♥ sa...

KUL med pimpeltävling!

Påskkycklingen blev ju toppen snygg!

KRAM från Eva