lördag 18 april 2009

Lördag hos Bus


Nu längtar jag efter alla växtligheter...


Årets första växter ska planteras, tidigare än någonsin, men tålamodet gav upp och jag snubblade över dessa söta penseer idag.


Lillebror, han vet hur det ska gå till, det blev jättefint kan jag lova.

Idag har det varit en kanondag vädermässigt, kanska lite kallt och kanske lite blåsigt, men ändå... Det börjar faktiskt visa sig på allvar att det är vår nu. Snödropparna har kommit fram ur sina gömmor, likaså tussilagon.


Jag skulle in en snabbtur till stan idag för att hämta vid tåget, en liten tur på 20 mil. Eftersom jag kom in lite tidigt så passade jag på att åka ut på Buketten för att få lite vårinspiration. Självklart så var det något från affären som följde med hem,det var jättesöta små penseer som lurade mig att ta med dom hem. Jag brukar normalt inte sätta penseer så här tidigt men jag har nog blivit lite påverkad av några av mina bloggvänner,hm...

Lillebror var med och planterade ut dom och han har tagit på sig uppgiften att ta in dom varje kväll då han själv ska gå och sova. Den uppgiften togs verkligen på allvar då han bad om att få gå och lägga sig tidigt ikväll. Nu snusar han gott och blommorna står tryggt ipå golvet i hallen, hi,hi.

Storebror är på turne i helgen. Han fick jättefina presenter när han fyllde år. En av dem var av sin mormor, morbror och moster. Han skulle få åka till dom en helg, gå ut och äta och sedan besöka Laserhallen med morbror. Gissa vad spännande han tycker att det är? Han har varit på Laserhallen förut och det har absolut fallit honom i smaken...

När jag var in till stan så passade jag också på att följa med och äta middag, vi åt på en kinaresturang då storebror Bus fick välja var han ville gå. Han har alltid varit svag för friterad fisk från Kina, där kan nog Mc D känna sig brädad. Det var faktiskt lite kul att gå på en middagsdate, det är inte ofta :) Efter middagen åkte jag hem och storebror Bus blev kvar i stan tills imorgon. Han nöjd över att få lite paus från tjatiga mamman, lillebror nöjd för han har fått all uppmärksamhet hela helgen, mamma å pappa Bus också nöjd eftersom det inte varit en massa syskonbråk i helgen men...nog längtar vi tills han kommer hem, det ska gudarna veta.

Ha en bra helg allihopa. Kram

11 kommentarer:

Annika sa...

God morgon vännen.
vilken helg ni haft, den låter skön och härlig. Penseèr och så härligt. Här får jag vänta ett tag till för det har varit kallt även på dagen i några dagar, men snart så.:)
Ha ett bra avslut och en bra vecka
Kram Annika

Maria sa...

Hej!
ATt plantera vårblommor utomhus- det är verkligen vår!
Vi har dock massor av snö kvar. Undrar om det verkligen kommer en riktig vår någongång?!
Ifjol vid den här tiden så var det mer gräs än snö, men nu syns inte något gräs ännu. Det är DJUP snö!

Ingela la la sa...

Visst är det kul att få fram lite vårblommor.. Du har ju dessutom en som tar sin uppgift på fullaste allvar och tar in dom ;-)

Hoppas att ni har en skön helg!

Kram Ingela

Ingrid sa...

Någon plantering är det inte tal om här i norr ännu på ett bra tag. Ser så mysigt ut när alla kan sätta ut sina växter. Suck...jag får vänta ett tag till :0)

~Livet i byn

MOONLOVER´S sa...

hehej
jasså ni ha fixat blommor ni=) vill oxå,kanske ska fixa de i veckan=) på tisdag bär de av och tatuera sig;) ha en fin dag och en fin start på nya veckan. kram

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Härligt när man kan börja plantera uteväxterna. Då känns det att våren är kommen!
Må så gott!
kram vännen!
nina

Nina sa...

Nu är jag riktigt avis!
ÄLSKAR kina mat!! Det bästa jag vet! Men det är ytterst sällan jag äter det! Max en gång om år, knappt det =(
Här blåser det kalla vindar idag. Men trots det ska vi bege oss ut på en promenad.
Har blivit alldeles för mycket av det goda under påsken. Många kilon har smugit sig på =(

Kram kram

Marie//Tekla Maräng sa...

En liten tur på 20mil?!
Vilken härlig present han fick, kan tänka mig att han trivs.
Visst är det skönt både för en själv och barnen att dom delar på sig ibland och visst längtar man efter dom.
Penseér så härligt kan det vara jag som har lurat dig att släppa dom in och ut, fast jag läste att du får bra hjälp.
Ha det gott, kram Marie:)

Therese sa...

Ja, visst känns det vårigt och välkomnande med lite levande blommor?! Trots snöblandat regn så finns en förhoppning om vår ;-P Er helg låter toppen mysig, själv har jag haft en hektisk och roligh elg tillsammans med grannarna och mannens syskon med respektive, samt en tur till byn. Var länge sedan vi gjorde så mycket på en helg :-) Kul!

Kram kram

Sanna sa...

Låter som härlig dag vännen.. Har inte hunnit och läst bloggar sista tiden.. ständig dåligt samvete för att jag inte hinner med allt som ska göras.. Ett glädjade besked att jag förmodligen får jobba på barn i sommar.. Få en inblick om jag vill vidare..

Du läger ut så fina bilder jämnt vännen..

Kramar om dig

sara sa...

Det är väl perfekta presenter när man får hitta på något kul istället.Barnen har ju ofta så mycket leksaker och annat. Så upplevelser är både roligt att få och att ge.
Ha en bra dag :)