lördag 5 september 2009

Barnbarnsdagen 5/9

Någon som har hört talas om den? Inte jag iallafall. Men idag 5/9 är den iallafall och alla far/morföräldrar uppmanas att hitta på något skoj med sina barnbarn idag.
Hemsidan för alla far/morföräldrar är skoj att titta in till och jag önskar att alla världens barn var berikade med att ha såna personer vid sin sida.

Barnbarn är Guds kompensation till att vi blivit gamla.

Det citatet ska jag försöka att minnas och plocka fram den dagen jag sjölv får barnbarn, måtte det bara dröja länge än, fniss.

Vill bara uppmana er som har barnbarn att tänka lite extra på dom idag.
Kram till er alla.

4 kommentarer:

Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid sa...

Ja, jag fick faktiskt ett nyhetsbrev från Nallebudet om att det är barnbarnsdagen... tänk vad de hittar på:.))

Tack snälla för kommentaren också:.))

Therese sa...

Jassa, detta visste jag inte, tur att jag har dig som bildar mig lite ;-) Och Luran har minsann varit hos både morfar och mormor och farfar och farmor idag och blivit bortskämd på båda håll :-)

Skickar en STOR kram vännen!

Therese sa...

Gokväll vännen! Hoppas syskonbråket klarats upp och lugnet lägrat sig och att du får njuta av din ledighet. För mig är det jobb hela veckan :-( Jakten börjar först till helgen, känns lite trist men får gå då jag inte har nog med semesterdager. Kram kram

promenader på landet sa...

Hade jag faktiskt ingen aning om! Så tack för tipset det ska jag lägga på minnet! Kram Maria