måndag 28 september 2009

Ett litet livstecken från mig

Jag lyser med min närvaro på bloggen men jag försöker iallafall titta in till er alla någon gång ibland. Hoppas snart att vi får till våran dator, den har inte varit det mest högprioriterade just nu. Men, men, man kan ju alltid tjuvblogga på någon annans ;P
Det kan faktiskt vara lite bra att få lite extra tid över till något annat.
Här är det som hos er andra full rulle hela dagarna. Jobb,skola,läxor,kompisar, aktiviteter och en massa annat. Appropå tid som rullar så fyller mitt minsta hjärta år imorgon, 6 år. Han tycker att det ska bli jättespännande, stora killen.

Här kommer lite bilder från en mysig utflykt som vi gjorde för ett tag sen. Pappa i huset var ute på älgjakt och vi andra var också sugen på att bege oss ut.

En härlig vy över storskogen.


Naturens eget konstverk.


Blåbär är inte så dumt att ha i frysen, för vem tackar nej till en blåbärspaj mitt i vintern? Inte jag iallafall.


Mjölk och blåbär till kvällsfika är inte heller helt fel.



Lingon, skogens röda guld. I år finns det ganska så gott om dom. Fina är dom också.





Vilken överraskning!!!
Vi hittade massor av trattkantareller.


Titta vilka skönheter!


Storebror plockade tre liter svamp, lillebror tyckte att dom kändes lite läskiga att ta i så han ville vara lite sällskap till brorsan istället.


Efter en tur i skogen, med både bär och svamp som fynd så blev vi ju såklart väldigt hungriga. Liten och stor Bus skulle fixa lunchen själva. Vad kan det då ha blivit?


Korv såklart. Det är ju aldrig fel med en grillad korv.


Smörstekt svamp är ju också en hit, iallafall om man gillar svamp ;)

Igår var storebror ut med pappa i skogen. Hösten visade sig från sin lite sämre sida med både storm och regn. Döm om min förvåning när far och son kom hem med en jättefin skogsfågel. Storebror brukar följa med på älgjakt men det var premiärtur på fågeljakt. Kommentaren när han kom hem var att det var skitskoj.

Idag är det också ett himla trist väder så det blir nog till att hålla sig inomhus och göra nån nytta. Det blir nog inte så svårt eftersom det ska bli kalas här i huset imorgon.
Ha det bra allihopa. Kram från mig.

2 kommentarer:

Therese sa...

Åhh vilket härligt inlägg du snickrat ihop, bilderna är underbara!!! Å ha nu det bra på "byn" antar att du har lite att stå i inför lillebrors födelsedag ;-) Kram kram från en blöt Therese (snön blev plötsligt regn :-( trist, så snart är det vita på marken nog borta...) KRAM

Nina sa...

Men så roligt med ett livstecken från goa du =)
Jätte fina bilder!
Det är ju underbart ute i naturen!
Måste ut och leta material till julens pysslande!

Och att T blir stora grabben imorron! Va roligt!
Hoppas han får en fin dag! Och kom ihåg att hälsa till han från Melvin!
Kramar till er!