onsdag 2 september 2009

Ha ha ha


Vilket skämt va? Men ni läser faktiskt rätt.
För att komma igång och träna lite så har jag tagit mig i kragen och varit till vårat gym och fått lite tips och peppning. Nu tänker jag mig inte en framtid som muskelknutta utan här pratas det om att överhuvudtaget hitta en liten gnutta grundkondis. Den är borta, helt puts väck försvunnen och nu ska jag banne mig hitta den!!! Frågan var bara hur och då fick jag ju en sån lysande ide att jag skulle kasta in handduken, sluta tro att jag fixar det själv och helt sonika ta och be om lite hjälp. Så blev det. Fortsättning följer...eller så gör det inte det. ;P

Här hos Busarna rullar dagarna som för alla andra. Lillebror tycker att det är jätteskoj att vara på förskolan och tur är det. Den större brodern Bus är väl inte lika imponerad av skolan men än så länge går det som en dans.
I helgen hade vi surströmmingskalas på bystugan, en jättetrevlig tillställning. Vi hade hittat en kille som stod för underhållning, en ganska så okänd grabb men med en enorm talang. Kombinationen av god mat och bra musik bidrog till en mysig kväll. Synd att jag skulle upp och jobba dan efter ;P

Idag är jag hemma, skönt med en ledig dag. Hoppas ni andra också har en bra dag. Kram kram

10 kommentarer:

Anonym sa...

Inte dumt med en ledig dag mitt i veckan.
Tack för de rara orden hos mig.
Kram Lina

Netten sa...

Vad duktig du är,deta kommer att bli kanonbra:O)Kramiz

Therese sa...

Wow, jag är impad, när du har hittat din kondis, tror du att du kan jaga fatt i min med?! För som läget är nu har jag jsut för dålig kondis för att hinna fatt den - dvs en ond cirkel.... *ler*

Och du, det finns ingen hellre jag vill ha traskandes bredvid mig på stigen ska du veta, jag är så glad ai att kunna räkna dig som en nyfunnen vän! :-) STOR kram

Trollmor sa...

Heja heja!
Bara man kommer över den däringa första tröskeln så brukar det flyta på bra sen.
Kramar Trollmor

Nina sa...

Åh va roligt att du ska börja på gympa. Jag fullkomligt älskar att gå på aerobic, men har fått förbud mot att gå på sånt!
Min rygg klarar inte av det!
Så det får bli simning, cykling och promenader istället =)

Ja det hade varit jätte kul att komma å hälsa på. Vi får ta och planera in en dag då du är ledig och då Melvin slutar kl 12. Hade varit jätte roligt det!

Många kramar till dig!

promenader på landet sa...

Vad kul med en lyckad fest och skönt med en ledig dag mitt i veckan! Jag har också varit hemma i dag, för sonen har haft feber några dagar. Kram från Maria

Marie//Tekla Maräng sa...

Vad duktig du är som har tagit dig i kragen och skaffat dig hjälp till jakten på den försvunna kondisen.
Kram Marie:)

Marie//Tekla Maräng sa...

Hej
Det är bara jag igen. Det var snabbt jobbat av posten! Jo jag har ju läst att du är lite *dålig* på att ta hand om dig själv, därav valet av grejerna.
Kramar tillbaka genom skärmen,fniss.

Therese sa...

Gomorron vännen! Ja du, jag har snart mitt kök helt i lila :-) När lena var på besök dukade jag med vackra lila servetter med ;-) Jag är lycklig lottad jag! Så mysigt det lät med tid för sig själv, massage - det var du värd, och i ditt yrke behöver du verkligen just kunna koppla av... är så impad du verkar alltid vara på G, är det inte jobb så är det upptåg med killarna, fritidsgår... osv. Allt lite avis på din energi! Skickar en kram och önskar dig en riktigt fin helg!

Malla sa...

Har tänkt precis som du ang. träning...ska ta mej i kragen ja å. Strömshälsan blir det när halsen å kroppen sluppit det onda...hade annat för mej vid tillställningen i bystugan. Hoppas att det stämmer bättre nästa gång. Kik in nå om du har nån tid över...
Kram M