onsdag 29 september 2010

Älskade lilla unge



Tänk vad tiden går fort.
Grattis på 7-årsdagen till världens bästa lillebror.







Jag är fin
för du har skapat mig.
Jag är dyrbar
för du älskar mig.
Skön är jag i dina ögon,
en ädelsten i din hand

Därför kan det kvitta
om någon säger
att jag är värdelös och dum.
In i mitt hjärta
viskar sanningen:
att jag är värd mer än guld.

Jag är din ögonsten,
din hemliga skatt.
Du är glad
att jag finns till.
Jag vill tacka dig
så länge jag lever
och aldrig glömma vem jag är.
Melin

8 kommentarer:

Therese sa...

Stort garttis till den fina 7 åringen! Hoppas han får en jättefin dag med massor med roliga paket :)
Underbart fin dikt, man blev nästan lite tårgögd.
Kramar

Therese sa...

Va tur att du lagt ut en liten bild på "pojken" ;-) Den ska luran få se då hon kommer hem från förskolan, har dessutom lovat henne att hon ska få göra tårta redan idag.... Så vi sympatifirar här på Sockenvägen i dag ;-) KRAM KRAM

Marie//Tekla Maräng sa...

Hipp hipp HURRA för lillebror som fyller 7 år idag!
Hoppas att han får en härlig dag med glada skratt och goa vänner.
Dikten är så fin så några tårar föll sakta...
Kramar:)

Lily sa...

Jag gratulerar.. Jag gratulerar..
Jag gratulerar ...7-åringen idag..
Önskar honom en fin dag!
Underbar dikt..

Kram Lily

Nina sa...

Grattis till T i efterskott. Hoppas han fick en bra dag. Vilken underbart fin dikt oxå. Har är vi små snoriga! Vilket jag tror dom flesta är. I helgen ska jag packa bb väskan. Idag är det cirka 20 dagar kvar. Spännande ;) Kram kram

Therese sa...

Tårta till frukost, och nu en tur till stugan så barn och vovve får springa av sig. En underbar dag mao! KRAM :-)

♥ cloudberrie ♥ sa...

GRATTIS till lillebror från mej med!!!

Netten sa...

Ja tänk vad tiden går fort,lille killen börjar bli stor:O)Gratta honom så mkt från oss allihopa och hoppas att dagen vart bra:O)Kramiz
Jisses vilken ordverifiering jag fick till detta inlägg,vill inte ens skriva vad det är,fniss:O)