fredag 24 september 2010

Rensa och röj i kaoset...

Nu har jag iaf börjat med några av alla projekten.

Vardagsrummet som gått i vitt och grått ett bra tag fick lite lila detaljer.


Lyktorna från Living and Room. Jättefina på kvällen och tokigt nog väldigt matchande med mina gardiner.

Orkideer i blom.

Såklart mera lila.

Jag älskar vita hus, har ett antal. Blev därför överlycklig över att Dollar hade små söta sådana till ett mycket vettigt pris. Kanske dom inte gör sig så bra när det är ljust men på kvället är dom jättefina.

Idag gjorde jag värsta röjet i lillebrors lekrum. Utan att överdriva kan jag säga att där var det verkligen rörigt. Alla saker åkte ut, gardinerna och möblerna också. Sedan städade jag rummet från golv till tak.Han fick äntligen ett eget skrivbord och endast noggrannt valda prylar fick flytta in igen. Det här är ett projekt som jag gått och tänkt på länge men inte fått tummen ur *** så nu känns det verkligen skönt. :O) Konstigt egentligen att det ska ta sån tid innan man kommer till skott eftersom det känns så bra när det är gjort.

Hoppas att ni får en mysig fredag allihopa. Kram kram

15 kommentarer:

Tess sa...

Pysselfia!Fint som bara den ser det ut att vara hemma hos dig i allafall.Älskar dom där ljuslyktorna!
Ha en underbar helg.
Kram

Vendela sa...

Vad fint du har det; och vi verkar ha samma smak vad gäller ljuslyktor, tycker också om hus och lyktorna från Living and room var jättefina :-)

Vi verkar lika på den punkten att jag också är otroligt sentimental vad gäller att göra mig av med grejor :-( Det är nog en av anledningarna till att jag aldrig kommer till skott när det gäller att rensa ur; jag tycker det är jättejobbigt helt enkelt att göra mig av med saker. Jag är ju t o m sentimental när vi byter bil (!!!) *skratt* - då märker du hur illa ställt det är *skratt*

Stor kram till dig, och ha en trevlig helg!

Marie//Tekla Maräng sa...

Vad skönt det känns när man har gjort ett sådant där stordåd som det är att röja i barns rum. Hoppas att du fick hjälp med att släppa ut och in alla möbler.
Härligt med massa små lyktor här och där som lyser upp höstmörkret.
Lila är en så läcker färg.
Ett inbjudande vardagsrum.
Kramar:)

Therese sa...

Hi hi även här har lillebrors rum röjts fram... tvätt, leksaker, pysselgrejor, påskpynt m.m. ALLT har hivats in där, ångrar bittert att jag inte tog före/efter bilder, för oj så bra det blev!!! Å vi har visst bägge lila nu :-D Förresten, visst köpte du ett litet ljushus till mig med på dollar? *lätt senil*

Saknar dig som bara den så vad tror du om en date snart? Jag kan när du kan! Du/ni är välkomna hit eller så kommer jag till dig för nu hittar jag ju ;-) Bamse kram!!!!

Englagård sa...

Å så duktig du är och så fint det är hos dig. Sonen blev säkert också nöjd över storstädningen. Nu hittar han säkert bättre bland sina prylar;)

Har redan startat myset så smått med att kolla alla bloggar.

kram Karina

Svarar Englagård sa...

Duktig??? Om ni bara visste hur rörig jag egentligen är! Med hjälp av kameran så kan man ju visa det man vill, asg*

Sirpa sa...

Vad roligt att du tittade in till mig, Tack för dina snälla ord!
Det lilla vad man ser i ditt vardagsrum, ser ju mycket vackert ut!
Har en mysig fredagkväll!
Kram Sirpa

Katarina sa...

Söt ljushus :O) Känner igen känsla av hur skönt det är när det är gjort. Önskar dig en trivsam kväll och helg. Kram Katarina.

strömmas sida sa...

Men det var inte illa att du röjt och storstädat så. Jag anar den härliga känslan efteråt och glädjen för sonen med rum som är som nytt.

Vad fint du har hemma hos dig.

kram
strömma som slöat till med bloggandet

♥ cloudberrie ♥ sa...

MYSIGT!!!

Ljushuset hade jag med som present till mamma nu när jag var "söderut", men hon fick det som hade snöflingor som mönster - du vet, jag ÄR ju småtokig i snöflingor på alla sätt ;)

TREVLIG HELG!
Kram från Eva

Sirpa sa...

Måste säga att det där din hedbild där uppe år jätte fin!
Har en skön lördag!
Kram Sirpa

elin sa...

Känner igen det där med att skjuta på "projekten" lite. Superfint med allt lila! Ha det gott!

Sirpa sa...

Ja, riktigt fin utsikt! Tack för dina snälla ord!
Kramiz

Therese sa...

Hoppas du hade det TOPPEN i går vännen!!! Vi hade middag, så till förrätten avnjöt jag ett glas öl, och till varmrätten ett glas vin, samt likör till kaffet, sedan vaknade holger igen så jag skulle natta om honom - gissa vem som somnade då?! Ha ha trevlig värdinna man är ;-P Tur gubben höll ställningarna *fniss* KRAM

Annah - livet som tvåbarnsmamma sa...

Det är helt okej att lägga tävlingslänken sådär! :D