söndag 19 oktober 2008

I vetenskapens värld. . .


Helgen har snart passerat igen. Lillebror A från Uppsala och lillasyster M +sonen J från Nynäshamn har varit upp på en snabbvisit över helgen eftersom farmor fyllt 80 år. Det var roligt att träffas, det är ju inte så ofta nuförtiden.

Söndagen bjuder på skolarbete som just nu står upp över öronen. Vetenskapliga artiklar är dagens ledord. Det svider lite att titta ut genom fönstret och inse att det är ännu en underbart fin höstdag därute.JAG VILL VARA UTE ! ! ! Tänk när skolan är över och man kan göra vad man vill så här fina dagar. Det blir tider det. (ärligt talat så tror jag man har fullt upp då med ).

Imorgon är det praktik och sedan ska jag med ljusets hastighet och Länstrafikens hjälp ta mig hem. Jag ska göra något jättespännande imorgon, något jag sett fram mot länge. Nyfiken på vad? Jag ska berätta om det lite senare.

Det blev lite retro i vardagsrummet. Har hittat ett par gröna gardiner och med dom så känns det plötsligt lite 80-tal därinne. Ljusen är lika gröna och dom fanns i källaren på ICA. Det är ju snart advent så då blir det ju till att styla om igen så nu får vardagsrummet vara grönt tills dess. Ha det gott! Kram

5 kommentarer:

MOONLOVER´S sa...

Ja oftast är det ju fullt upp tycker jag,vi var till stan i dag och titta in i lite affärer på lillänge,sen bidde det hem och byta däck osv. Denna dag sprang sin väg. Ha de gött. kram
PS:JAG ÄR NYFIKEN....

Trollmor sa...

Kanske du kunde gå ut och läsa? det gjorde jag idag, hittade ett lähörn, så jag kunde sitta i solen och läsa.Underbart

Anonym sa...

OHHHHHHH,vad jag blev nyfiken!!!!!
Vill veta och min hjärna jobbar för högtryck just nu med att hitta olika saker som det kan tänkas vara:o)
Det har inte ngt med Lilian att göra???(vild chansning)
Ha det så gott gumman och förresten så passade det snyggt med grönt:o)
Kram

Anonym sa...

Jag vet inte om jag har problem med räknaren.....
Lite avundsjuk jag blir på dig för det du ska göra ikväll,han är en av mina stora ,jag beundrar honom så!!!!
Jag ringer nog ngn dag för att få höra...
Kram

RANA sa...

Berätta, berätta! :-D

Kram, Rana