söndag 11 oktober 2009

"Du är mitt hjärta mamma"

Liten Bus: Vilken dag är det idag?
Söndag.
Liten Bus: Jobbar du idag mamma?
Japp, det blev så?
Liten Bus: Men jag vill ju att du ska vara hemma och leka idag...
Men jag måste faktiskt åka på jobbat idag.
Liten Bus: Kan vi inte bara hoppa över den här dagen och låtsas som det är måndag? För jag VILL vara med dig just idag.
Kanske det...fast det går ju inte.

Jag vill iallafall kramas så med dig mamma så att det räcker ända tills imorgon när du kommer hem. Du är ju mitt hjärta. Förstår du det mamma?

Dåligt samvete jag? Gissa!
Imorgon så ska INTE börja min dag med tjat å tjat å tjat. Nej, jag ska leka och kramas.
Kram till er också.

9 kommentarer:

Nina sa...

Hejsan!
Men vilken olycka lillebror Bus varit med om =/ Stackarn!

Och vilka underbara ord av en liten kille! Kan förstå att det dåliga samvetet växte!
Men du får mysa och leka imorron!

Många kramar!

Therese sa...

Men oj så go din kille är, även mitt hjärta smälter, han vet hur en slipsten ska dra... å du, du msåte säga nej också som du arbetar å arbetar å arbetar... Kan du ta det lungt?! Hi, hi tror inte det. Är ocks åfrånvarande från bloggeriet just nu... men när orken kommer åster så blir det nog mer ;-) Kram kram goa du!

Netten sa...

OOOOOOOOOOOOOOOOOOOH,jäg förstår precis med vad du gick iväg med på jobbet idag....
Han är för underbar din lille prins,ge honom massor av kramar imorgon:O)
Hopppas att allt är bra med er allihopa,antar att Peter är i skogen och hoppas på lite lycka där...
Ha det så gott vännen min,så höres vi.
Kramar om dig,hårt och länge

*jeanette* sa...

åh, vilken go´ bus-kille... snacka om att träffa rakt i "mammahjärtat"...

ha det gott, med lek och kramar!!

Speja sa...

Så underbart att höra - kommentarer rakt ur hjärtat utan någon censur.

Kram
Speja

Marie//Tekla Maräng sa...

Vilken underbart go kille...
Vilka ord och vilket innehåll att få den kärleks förklaringen. Förstår verkligen att du gick hemifrån med tunga steg.
När äns barn säger så så borde man få ledigt villkors löst ifrån sitt jobb, men tyvärr är det ju inte så.
Hoppas att morgonen flöt väl hemma i det *Buska* hemmet.
Kramar Marie:)

Malla sa...

Myspys kille...
Kram på dej!

Kristina "Kia Svanberg" sa...

Så gulligt sagt! Barnen är de bästa man har i livet1 Ibland önskar man att det fanns mer tid bara...
Sköt om er!
Kram

Therese sa...

Alltid lika kul att tala med dig - nu får vi bara ta till att ses något framöver med :-) KRAM