måndag 5 oktober 2009

Så det kan gå...

Så är helgen förbi, lika fort som den kom. Jobbade i lördags och barnkalas på söndag. Däremellan så har vi också hunnit att prova på sjukvården som patient. Det är vi i ochförsig ganska så van med tanke på allt som var när busarna var lill-liten. Men iallafall.


(en liten hälsning från en liten tomte till någon som redan längtar efter julen, hej hej Therese och lilla Luran)



Mitt i kalasförberedelserna på söndag förmiddag så hände det sig att liten Bus i familjen skulle skutta ner från soffan. Han ställde sig upp och när han skulle ner så trasslade han in sig med foten i filten. Som en projektil flög han rakt ut i luften och landade med hakan och huvudet rakt ner på vardagsrumsgolvet vilket resulterade i en blodpöl på golvet och en ledsen liten Bus.
Efter lite omplåstrande så fick mamman i familjen inse att det måste till ett litet besök till farbror doktorn, för det där med broderi på småbusar är hon inte så bra på ;).
Liten Bus fick sy några stygn men som tur var så verkar det inte som om det blev någon fraktur i ansiktet. Tack och lov! Han fick sedan återvända hem och kunde fullfölja sitt efterlängtade kalas :)


Helgen i övrigt. Snö, kallt och blåsigt. Jag är otroligt dålig på att sätta mig ner och bara slappa, men igår kväll satt jag mig med en bok och tokläste hela kvällen. Mossvikenfruar, ganska så okej faktiskt. Lagomt töntig. Jag har inte läst böcker på flera år (förutom studentlitteratur då) men jag måste faktiskt erkänna att det var riktigt skönt att bara sitta under en filt i soffan och läsa och läsa...Min nya sysselsättning? Kanske, kanske inte!


Nu ska jag ut och ränna en stund. Ha en bra dag. Kram till er alla.

4 kommentarer:

Marie//Tekla Maräng sa...

Men lilla bus vilken otur just på kalas dagen och allt. Nä det där med kropps broderi är inte min grej och absolut inte på en när och kär person.
Skönt att kalaset hans med!
Kram:)

Du ser du kanske blir bok biten vad det lider:)

Kristina "Kia Svanberg" sa...

Men lilla buskillen då... Snabbt kan de hända en olycka! Vilken tur att de gick bra ändå.
Sköt om er! Kram

Netten sa...

men lilla gubben då...men vilken tur att det ändå"bara"vart några stygn...hade ju kunnat sluta riktigt illa:O(
Härligt atts e dina små inlägg ibland.
MISS YOU!
Kramiz

Therese sa...

Än fast vi nyss surrade måste jag ju lämna ett avtryck här, för minsta tomten Bus är ju såååå söt där med sin vita tomeskägg haka :-) Tur att det gick bra ändå, och jag är så imponerad att ha nvar så duktig hos doktorn. Skickar en stor kram, å du - fatta så glad jag är över att hittat en så reko och trevlig vän som du! KRAM