onsdag 21 oktober 2009

Ve och fasa

Till regeringen.
Absolut bästa förslaget hitills!

SÄTT DE GAMLA I FÄNGELSE.
Töm fängelserna och långvårdsavdelningarna.
Låt åldringarna bo i fängelserna, där får dom tillsyn och omvårdnad hela dygnet, raster, utflykter, terapi och betalt jobb...
Dom serveras näringsrik kost, som kostar tio gånger mer än den mat våra skolbarn får i skolan...
Det finns TV på rummet, sex-rum och framför allt är allting gratis...
Inget dras från pensionen...

LÅT FÅNGARNA I STÄLLET INTA LÅNGVÅRDSPLATSERNA!
Kl. 16.00 dras persiennerna ned för natten.
Dom får bo två eller fyra personer i varje rum...
Inga gemensamhetsutrymmen, indragen efterrätt...
Vill dom ha kaffe får dom betala det med egna medel...
Hyran dras på deras blivande pension...

Vid rymning fördubblas strafftiden...
På detta vis kommer Sverige att inom kort halvera antalet fångar...
FÖR VEM VILL GÖRA NÅGOT BROTTSLIGT OCH RISKERA EN SÅDAN BEHANDLING?

Fy sjutton vad det ska vara trist att befinna sig på ålderns höst. Det är riktigt hemskt att veta hur många gamla har det. Jag tror att det vore på tiden att det blev ett riktigt uppror!
För hur vill vi själva bli behandlade när vi är gammal?.

Uppmaning till alla er som tar hand om dom gamla: Ta väl hand om er medmänniskor!
Uppmaning till Bröderna Bus: Snälla snälla, ta väl hand om er gamla griniga mamma när den tiden kommer, skratt!!!

10 kommentarer:

strömmas sida sa...

Det här var det bästa förslag jag
sett på år och dag!

Ja, man ryser över tanken om hur man lär få det på ålderns höst.
Kanske dags att införa ättestupan *ler*.

Du har en award att hämta hos mig.

kram
strömma

Netten sa...

jag röstar på detta förslag:O)
Du behöver inte oroa dig om dina pojkar,dom kommer att pyssla om dig så mkt,så mkt...dom älskar ju sin Busmamma:O)
Puss på dig

Nina sa...

Ja du, de där förslaget tycker jag va kanon. Kan då absolut inte förstå hur fångarna kan ha det så himla bra medans dom äldre på många ställen plågas! Fruktansvärt! Hoppas du får en fin dag. Kramar till dig!

Therese sa...

Ha, ha både humoristiskt och pang på! Detta gillade jag :-) Jag jobbar bara halv dag idag, attans tänk om vi bott närmre varandra... Då hade jag våldgästat dig! Men kolla upp schemat så vi kan planera något, och du - ha nu en toppen tid i hufudstaden! KRAM

Malla sa...

Hihihi...sex-rum va ju inte dumt...de visste jag inte att det fanns??!!! fniss
Kram

Maria sa...

Ja, det är hemskt om fångar har det bättre än de gamla som ofta har stretat på hela livet och verkligen behöver få ha det bra i slutet av livet.

Marie//Tekla Maräng sa...

Ja det verkar inte vara så mycket personal indragningar där heller.
Så att personalen hinner med dom gamla på fängelset och får tid att rå om dom.
Jobbar ju själv på demensavdelning där jag natte tid flaxar runt med 16 patienter ensam plus en uska som ska dela på sig på två avdelningar under natten?
Ja inte tänker ledningen på att det ska finnas kontinutet och tid att lugna när dom vill hem till mamma.
Vissa nätter när det är ytterst oroligt så brukar jag försöka fixa till mys med dämpad belysning och varm mjölk eller te så att dom inte behöverkänna sig ensamma.

Kramar Marie:)

Speja sa...

Bra rutet. Har alltid sagt om jag händelsevis skulle få väldigt mycket pengar över så skulle jag starta någon slags äldreboende med djur, närhet till yngre människor och roliga saker att göra, god mat - och andra festligheter!

Therese sa...

Sköt om er i storstan! KRAM

Vendela sa...

Ah det var i helgen du skulle till sthlm. Jag har ju glömt svara dig på frågan om jag bor där, men nej det gör jag inte. Bor i Eskilstuna, 11 mil nordöst om sthlm :-)

Ha en trevlig helg då i sthlm.

Kramar från kompisen i datorn hi hi