torsdag 15 april 2010

Efter regnet kommer solen



Nu kommer nog min goa vän A att ringa mig och säga att jag alltid ska ursäkta mig om jag har gjort ett negativt inlägg. Typiskt mig!!!
Jag tänker iallafall skriva ett roligare än det förra. Steg 1 till förändring är ju att tänka positivt, ha ha ha!
Idag har jag varit ledig och det har varit riktigt skönt faktiskt. Lillebrors garderob har fått sig en rejäl utrensning, jag gick fram som en stormvind och plockade bort massor av hans fina kläder. Sedan packade jag ihop dom och skyndade mig och åkte iväg med dom så att jag inte ändrade mig. Har jag nånsin skrivit hur sjukt sentimental jag är och hur svårt jag har att göra mig av med Busarnas saker?
Men, nu är det gjort och jag ångrar bara en liten fin tröja som det verkligen står lillebror på. Äsch, det är som vanligt, det går ett tag och sen har man glömt bort den.
Det är just det här som är poängen. Att lära sig att släppa det som varit och fånga nuet. Det är precis vad jag skulle behöva lära mig lite bättre.Vad gäller väldigt mycket dessutom. Någon som känner igen sig?

Dagen idag. Muffinsbak med lillebror, promenad i skogen med hundtjejen,tacomiddag med Busarna och en lugn skön kväll här hemma. Barnen sover, sambon jobbar borta och jag har fått en lugn och skön kväll alldeles för mig själv, iaf 2 timmar. Låter det inte underbart, skratt!!! Som pricken över i, jag såg vårens första snödroppe.
Kram till er alla.

8 kommentarer:

Netten sa...

Ha,ha du känner mig och jag skrattar gott när jag läser dina första rader:O)
Saknar verkligen dig och jag hoppas så att du är ledig ngn timme nästa helg...men ,men vi får se!!!!!
Kramiz

Nina sa...

Tittar in för att önska dig och din famlj en fin helg!
Du och Anna-Lena har inspirerat mig att ta fram stegräknaren!
Frå och med måndag ska jag börja använda den mer! Ingen mening att ta fram den i helgen då vi ska upp till stugan. Där gör man inte många steg =p

Tror på dig vännen!
Du klarar det!
Kramar!

Netten sa...

Hej igen!!!
Som ett litet svar på ditt inlägg hos mig,så kommer vi upp till ström sent på torsdag,så jag finns hela fredagen om du har tid att ses:O)
Skulle vara såååååå roligt!!!
Kramiz

Vendela sa...

Tittar in för att önska dig en trevlig helg :-) Hur är det nu...är du ledig i helgen? eller hur jobbar du?

Ser att dina steg ökar dag för dag - bra jobbat!!

Kramar i massor <3

Babsan sa...

Aha, nu hittade jag den... smart!

Ha en skön, vilsam och energifull helg!

Englagård sa...

Hej, länge sen sist (igen). Jag känner igen mig så, jag har också haft svårt att göra mig av med gamla barnkläder men nu har jag ryckt upp mig. När hela bryggstu´n (två våningar!) var full av grejor som inte användes var det dags för upprensning.

Tack för din notering inne hos mig, den gjorde mig så glad att jag skrev två inlägg på en gång:)

Jättekram
Karina

Marie//Tekla Maräng sa...

Visst är det svårt att göra sig av med barnkläder iaf vissa som man har glada goa minnen till.
Vad härligt med snödroppen du hittade härliga vårtecken som man aldrig kan få nog utav. När det liksom pirrar till i hela kroppen av vårkänslor.
Kramisar:)

Therese sa...

Ja du, vilket pissväder :-( Vi får hoppas att solen hittar tillbaka. Massor av kramar <3