torsdag 22 april 2010

Katastrof och Kärleksutlottning

Här rullar allt på i precis samma takt som vanligt. Fullt ös snart medvetslös. Nej, riktigt så illa är det faktiskt inte.

Men det kunde faktiskt ha varit riktigt illa häromdan. Vi hade en stor katastrofövning i länet och den hade jag turen att få delta i. Det är väldigt spännande att se om resurserna i samhället räcker till när det verkligen blir katastrof. Senariot var att ett flygplan lastat med ungdomar helt plötsligt åkte i backen på flygplatsen som ligger ca 11 mil härifrån. Behöver jag ens berätta att det blev lite lätt kaos ett tag innan det hela hade organiserats upp? Nej, jag tänkte väl det. En sak kan jag tumma på, att när detta händer i verkligheten , då hoppas jag att jag sitter uppe på en fjälltopp och njuter av solen långt därifrån. ;P Skämt och sido. Övningen var otroligt nyttig och jag är som sagt var glad att jag var med.
Busarna är på skolan och det är lugnt som bara den härhemma. Hundtjejen har följt med husse och själv har jag nyss ramlat hem från jobbet. Ute skiner solen, inne myser dammtussarna och vid datorn sitter undertecknad och funderar på var hon ska börja...


Kan ju alltid börja med att skriva att jag tänkte dela med mig av lite kärlek. Skriv endast en kommentar efter inlägget om du vill vara med i utlottningen. Om du länkar så får du två lotter. Självklart får även ni som inte har någon blogg vara med. Lämna bara namn och ev mailadress i kommentaren. Den 30/4 kl 24.00 då är det absolut kört, så passa på innan dess. Vinsten då? Jo du som kammar hem den får ett fint väggord i trä med ordet LOVE . Lycka till.

13 kommentarer:

Marie//Tekla Maräng sa...

Hejsan.
Det låter lungt och välbehövligt efter dylika övningar. Skönt att solen lyser på dig (här regnar det) så att du kanske tar en promenad i vårsolen.
Jag vill gärna vara med i din utlottning och länkar med bild i min vänster spalt.
Städa lungt:)
Kramar!

Anne sa...

Hejsan! Det var länge sedan jag fick en stund över att smyga runt och läsa bloggar ;) Lilla Maja tar ju sin tid!
Tänkte på er och undrar hur det går med valpen som antagligen har växt till sig ordentligt nu?
Här planerar vi att snart låta vår rasklubb leta upp en lämplig hane till vår Bella, vi ska ha en kull valpar efter henne i höst har vi tänkt!
Ha en skön dag! Kram

Vendela sa...

Hej vännen! Går inget vidare för mig heller, har "fallit" ner hela vägen från "berget" igen...suck...

Bara att ta nya tag igen! Jädrans tur att jag gick med i Fin Form och att jag har Dig som stöd också :-)

Jag fattar inte varför det ska vara så svårt?? Det är som att jag blir olycklig bara av tanken på att inte få äta något gott varje dag...helt sjukt!

Stegräknaren har jag slutat med. För det första mätte den inte korrekt coh för det andra så blev jag så besviken över att jag inte kom upp i ens 10.000 steg trots attjag promenerade varje dag förra veckan, och jag borde väl inte vara besviken när jag varit så duktig?

Men jag får se; jag kanske använder den enbart vid promenader istället så kan jag ju försöka öka på stegen för varje gång...

Intressant jobb du verkar ha...hade jag varit en mer stresstålig och stark människa så hade jag väldigt gärna velat arbeta inom ambulansen jag med...

Många kramar <3

Men vi kämpar vidare eller hur??

Vendela sa...

Vill såklart vara med och tävla om den fina kärleksskylten! Jag länkar i min blogg så jag får två lotter :-)

Therese sa...

Hej vännen! Hoppas allt är finemang med er alla, är ju lite nyfiken på hur lilla tjejen vuxit och hur hon sköter sig... MÅSTE försöka få tiden till att räcka till en tur till dig nu snart känner jag, men för tillfället har man knappt tid att gå på toa känns det som *skratt* Varma kramar vännen!!!!

Nina sa...

Vill ha två lotter i din fina tävling! För jag har givetvis tipsat mina läsare om din fina tävling!
Önskar er en jätte fin helg <3
Kramar!

Vendela sa...

Hej på dig :-) Vet inte om du läst min kommentar på Fin Form? men iaf så föll jag denna vecka i princip ända ner från att ha kommit en bit uppför berget...fick rådet av Ulrika att gå armkrok med någon av er Fin-formare :-) Så jag tycker du och jag följs på samma stigar den här gången :-)

Du skrev en sak som stämmer mitt i prick på mig: att egentligen behöver man få ordning på insidan innan man tar itu med vikten...

Jag har verkligen mycket att rensa inombords, jobbar på det men har långt kvar, om jag nu någonsin blir någon harmonisk människa? Frågan är ju då hur det blir om jag väntar med vikten? Då går jag väl upp ändå mer? Ja det är svårt det här..tror jag ska maila Ulrika idag om mina funderingar...

Du får ha en trevlig helg, och slå gärna en signal du om du får tid över!

Många kramar <3

P.s Finns du på facebook??

Åsa sa...

Hittade hit ifrån Marie//Tekla maräng, och vill så klart va med i din fina utlottning!Länkar oxå. //Åsa

strömmas sida sa...

Vad skönt att det bara var en övning och inte på riktigt. Jag såg en massa utryckningsfordon på väg ut till Frösön och tillbaks också.

Det är tur att det är fler än jag som inte hinner med bloggandet riktigt.

Vilken bra tävling du har med fina bokstäver. Love kan man aldrig få för mycket av *ler*.

Jag länkar till dig via min blogg.

kram
strömma

Therese sa...

Hej vännen! Vilken smaskig sås du tipsar om, ska testa den, för ännu tål jag äpplen, men när jag slutar amma torde nog allt vara som vanligt igen?! :-/ Nepp, nu ska här nattas en övertrött dam. Kram kram

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vad gullig du är som lottar ut kärlek!
Ha det gott!
kram
nina

Katarina sa...

Man kan aldrig få för mycket av KÄRLEK. Tack för titten och kommentaren på min blogg. Kram Katarina.

Englagård sa...

O ja, kärlek vill väl alla ha om än aldrig så lite:) Sist jag var med i utlottning hos dig hade jag ju tur så jag prövar lyckan än en gång.
Jag kan säga att Tilde blev väldigt nöjd med sitt nya påslakanset.

kram Karina