söndag 4 april 2010

Påskdan...

Påskhelgen börjar gå mot sitt slut, iallafall för vissa. Det har varit en bra helg, alldeles lagom. Såklart så saknar man ju fjällturen vi alltid brukar ha gjort varje påsk, men det har varit ganska lugnt och skönt ändå. Pimpeltävling, skotertur och massor av godis :S


Här testar liten Bus sin fiske(o)lycka på påskaftonens pimpeltävling.


Någon annan verkar ha bättre tur vad gäller fångsten. Aborren hade inte en chans att komma undan.

Jag har ju lovat en sak som jag inte har hållit. En liten tjuvtitt i sängkammaren, fniss.

FÖRE. Rummet tjänade som datarum, tvättrum och gästrum. Det är med stolthet jag visar av mitt kaos, skratt. Det trodde ni inte va? Det är ju det som är det fina med bloggvärlden, man visar bara dom fina sidorna, asg*.


EFTER. Det blev inte alls så tokigt. Ni som varit hit och sett rummet live innan skulle nog inte känna igen er.


Ljust och luftigt, alla spår av den rosa tapeten är väck :O) Det blev vit panel som fondvägg och en tapet i grå ton.
Önskar mig en ny säng men det får bli lite senare. Ni ser väl inte att jag har fuskbäddat, eller hur? Dessutom så har gardinstången inte heller kommit upp. Vad tror ni om en vit hissgardin?


Jag tycker om lugna ljusa färger så nu känns jag riktigt nöjd.


Ett fint grått golv har det blitt. Lyktan är ett kärt ting som jag fick av en mycket älskad vän när jag tog examen.

Imorgon väntar jobbardygn så jag passar på att önska er alla en riktigt mysig annandag påsk. Kram <3

3 kommentarer:

Netten sa...

Oh så fint och mkt riktigt så känner man inte igen sig:O)
Lyktan gör sig ju kanonfint där,fniss!!!
Vad mysigt ni har haft det i påsk,hörde ju att finvädret även kom igår,så skönt:O)
Ha det så gott min vän ..KRAAAAAAM

Therese sa...

*busvisslar* såååå snyggt det blev, och så mycket den fyrfota tösen vuxit!!! Ha det gott vännen <3 Kram

karin sa...

Nej men vad ljust och härligt du/ni fått till det! Skönt med "nyflitt" och snyggt med panelfondväggen.
Lilltiken ser också finfin ut och vad roligt med en sprattlande fisk!

LillOlle´s öron har inte rest sig än. Han kanske får leva sitt liv med flaxande hängöron... men det gör inget han är såååå gullig ändå och jag tror han blir en jäkel på björn!

kram K.