måndag 4 maj 2009

Helgen


Helgen har bjudit på ett jättefint väder och jag har haft den förmånen att få vara ledig.


På sista april grillade vi och åt massor av god mat tillsammans med några bekanta. Sedan var vi på majbrasan, en hel mängd raketer blev det också.


Lycka är...när studsmattan kommer fram. Bröderna har tillbringat många timmar i den i helgen.




Lycka är också att veta att växthuset börjar att bli klart, måste bara komplettera med lite nya rutor och sen går startskottet.



Ett nytt litet köksträdgårdsland håller på att färdigställas. Pallkragar är kanon, i fjol växte det som bara den i dom. I år har antalet utökats så då blir det ju lite annat som får plats. Längtar!



En liten tur till stugan blev det på söndagen. Lillebror har sin favoritplats, i sandlådan som finns under en tall. Sand, barr och bilar samsas och leken blir jätteskoj.



Årets första fiske med spö, ingen fiskelycka dock. Men det gäller att se upp när storebror är i farten för han kan det där med att fiska.


Den här majblomman är tillägnad dig som har bloggen Permanent formsvacka.

Så ser den ut i år, så nu vet du det. Hi,hi.

Idag är det måndag igen, en ny arbetsvecka har startat och jag önskar er alla en bra dag.Kram






13 kommentarer:

Ingela la la sa...

Vilka härliga bilder från helgen! Ni ser verkligen ut att ha haft en mysig helg.
Roligt med ett växthus, det skulle jag oxå vilja ha någon gång... Nu har vi inte plats :(

Hoppas du får en bra dag!
Kram ingela

Marie//Tekla Maräng sa...

Härliga bilder ifrån helgen. Oj vad kul med ett eget växthus, tänk vad mycket skoj du kan ha där inne.
Studsmattan kan jag förstå att dom har längtat efter, för det ser onekligen jätte kul ut att få studsa och skratta gott.
Pallkragar är en jätte bra lösning på odlandet.
Visst får du följa med på mina 1000mila flygningar.
Kram Marie:)

Elisabeth sa...

Det ser ut som en trevlig valborg =)

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

En toppenhelg ser det ut som! Ååhh, växthus vad mysigt!
Önskar dig en fin ny vecka!
kram vännen!
nina

Nina sa...

Alltid så fina bilder på din blogg =) och va härligt med växthus och pallkragar som det ska odlas i. Jag har ju tyvärr inga gröna fingrar så jag hoppar över sånt!

Hoppas allt är bra med er i fam Bus!
Kram kram

Therese sa...

Vilken udnerbar helg ni har haft! Studsmattan har roat våra grannbarn också i många timmar - lurar har storögt iaktagit dem :-) Och vilka pallkragar du har, hos mig är det fortfarande på önsketänk/drömmar stadiet...

Stor kram vännen!

Annika Christensen sa...

Lyckost er som kunde elda på valborg.
Här var det så torrt.
Kul att du tittar in till mig och ännu roligare när du kommenterar.
Ha det gott
Annika

Marie//Tekla Maräng sa...

Vad fint du har det på kylskåpet...!
Om du har tid och lust så har jag en utmaning till dig.
Kram:)

Nina sa...

Ja han är ju en gullunge denna Sam. Och vart vi än är så charmar han alla. Så nog är man stolt över sitt hjärtegull nog!
Ja trots skitfilmer så hade vi det trevligt!
Idag kommer två kompisar med sina barn som är född iår på middag!
Det vankas tacos idag! MUMS!

Kram kram

♥ Fyra årstider sa...

Vad gullig du är som skrev det i min blogg. Nu njuter jag av din..vilken bild när de står och fiskar. Vi åker ofta till sjön på sommaren..det är så mysigt.
Kram Lotta

hem ljuva hem- helena sa...

Vilka härliga vårbilder du bjuder på! Visst är det underbart att våren äntligen är här på riktigt nu!
(Och tack för din gulliga komplimang om min nya header)! (-:
Ha en riktigt fin vecka! Kram.

Bibban sa...

men åå vilken mysig blog..kommer tillbaka
bibban

Sanna sa...

Åhh vilka härliga bilder, som alltid.. Har inte hunnit skriva så mycket nu på ett tag.. Hoppas att allt är bra med dig..

Kramar om dig