fredag 22 maj 2009

Panik-inlägg...

Jag älskar myggor ska ni veta, för jag hatar verkligen fästingar. Brukar tacka min lyckliga stjärna att jag bor i Norrland. Nu skrattar A i Edinge för hon vet hur förskräckt jag blir när jag är nere hos henne och ser alla äckliga fästingar på deras hund, fy tusan.

Lägesrapport , Norrland 090521: Jag har hittat en fästing ikväll, fastbiten på mig dessutom. Jag har panik, vill spy och sitter nu och inväntar döden ;(
Hallå!!! Hur kunde det hända?

Återkommer kanske med ett bättre inlägg snart, det händer mycket nu men bloggtid är en bristvara. Ha det gott. Kram alla mina vänner.

Ni vet väl om att ni är värdefulla?

15 kommentarer:

strömmas sida sa...

Men fyyyyyy. Har ni fästing där hos er?
Hur fick du loss den?

Hoppas du kan sova gott i natt utan
fästingmardrömmar *ler*.

Nattkram
strömma

Netten sa...

Förstår dig precis,fastän jag bor i ett fästingträsk så blir jag kräkmagad då man ser dom.....
Håll koll nu på bettet i en vecka!
Jag och barnen går ju på semester den 17/6 ,men jag har inte bestämt riktigt när jag kommer upp,måste ju samköra lite med syrran,men VI MÅSTE SES ORDENTLIGT i år...Hoppas att du får till en, resa hitner till Edinge ,vore sååååååååå roligt:O)
Kramiz

Ingela la la sa...

Usch, jag förstår dig precis. Det är äckliga små kryp.. Jag fasar för dagen då barnen eller jag ( gud förbjude) får en fästing..

Ha en bra dag! (utan fästingar)

Kram Ingela

Therese sa...

HJÄÄÄÄÄLP!!!! Paniken sprider sig. Jag är LIVRÄDD för fästingar *RYSER* huga, tacka vet jag myggor... Vi som ska till ström idag. Tror jag ställer in pga ästingrisken... eller inte ;-) Men nu måste man nog kanske köpa fästingband tll vovvarna ändå. Hoppas solen lyser på dig min vän, varma kramar från en lätt skärrad Therese.

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Usch o fy, förstår! Vidriga små kryp.
Hoppas nattsömnen blev god trots allt!
Önskar dig en fortsatt trevlig helg!
kram vännen!
nina

Therese sa...

Puh... hemma nu och inte en enda fästing såg jag ;-) Men många slantar fattigare - Dollars är farligt *ler* Kram!

MOONLOVER´S sa...

visst e det nice att dom kommit hit upp oxå=( men du, håller ni på bygger ute? ha det gott. kram

Marie//Tekla Maräng sa...

Neeej inte fästingar hos er också.Hoppas verkligen att det bara var en engångsföretelse.
Hos oss är det tyvärr vardagsmat på hundarna.
Du har en award att hämta hos mig.
Kramar:)

Englagård sa...

Men fyyy, en fästing. Jag hatar också fästingar det fick jag nog av när vi bodde i Hallsberg.

Ännu har vi inte hittat fästingar här men vi bor ju lite nordligare, Tack och Lov;)

En tröstkram från mig
Kram Karina

hem ljuva hem- helena sa...

Usch, det låter inget trevligt alls! Själv har jag aldrig ens sett en fästing i hela mitt liv- norrlänning som jag är. Fast de finns ju här också om än det inte är lika vanligt som söderut...
Själv är jag lite nojig på getingar just nu och har skrivit ett inlägg om det ikväll...
Ha det så gott det går med fästingen. (Huu). Kram!

MOONLOVER´S sa...

aha vad trevligt=) roligt/skönt när de e klart då, ha en fin dag. kram

Therese sa...

tittar in och lämnar en kvällskram, jisses vilke ndag vi haft på älgens hus - rekommenderas stark! Vi fick klappa kalvar som föddes i morse, jisses så söta de var - fast luran trodde de var stora hundar ;-) *ler*

Kram kram

Nina sa...

Men fy fagerlund för fästingar!
De är så otroligt vidriga =(
Hoppas du har återhämtat dig ;-)
Och att eran helg har varit till belåtenhet!
Kram

*jeanette* sa...

fästingar är HEMSKA... fick en för ca två år sedan på ett ställe där man som tjej/kvinna INTE vill ha en... Vad jag gjorde? Ringde mamma och storgrina ;-) usch, ryser vid bara tanken...

Thorins Trädgård sa...

Vi hittade ett perfekt verktyg för att ta bort fästingar. Det är en liten minikofot i plast som är så enormt effektiv.

Den hittar man hos veterinärklinikerna och jag rekommenderar den varmt. Enkelt och smärtfritt.

/Marit