söndag 31 maj 2009

Vilken härlig dag !

Ja ni ser faktiskt helt rätt. Jag har tagit mig lite tid för att sätta mig ner och skriva några rader. Dagarna går så fort att man nästan inte hinner med. Jag har fullt upp med utbildningar på jobbet och slutspurt på skolan, endast 4 dagar kvar sen är det över. Hur skönt som helst kan jag lova. Häggen står i full blom.
Helgen hemma hos Bus har varit jättehärlig. Sommarvärmen har varit på besök och vi har haft 28 grader varmt i helgen. I går jobbade jag men idag har jag varit hemma och njutit av en ledig dag :) En hel del pyssel ute har det blivit. Dessutom går det raskt framåt med den ny altanen.
En liten tjuvtitt i mitt växthus som börjar att bli färdigt. I det finns nu tomater, gurka och en hop med annat roligt. I detta "rum" kan jag verkligen finna ro. Jag brukar ibland gå ut på kvällen och sätta mig på stolen som har fått flytta in i växthuset. Det är underbart att sitta där och lyssna på alla fåglar och humlor som surrar utanför. En liten paus i vardagen, fniss.

Lillebror har planterat solrosor av olika slag, krasse, luktärtor och blomman för dagen. Dom har växt som tusan de sista dagarna. Strorebror har fixat tomater och gurka så nu är det jättekul att se hur allt växer.


Dagen började med att gräsmattan blev klippt. Sedan planterade vi de sista fröna och eftersom jag fick lite mersmak så kom potatisen ner i jorden också. Medan energin ändå fanns kvar så rensades jordgubbslandet och där hade det blivit en massa småplantor, självklart så måste dom ju få ett eget land så då blev det ett sånt med. Kul... Passade också på att gå till grannen och gräva upp en rabarbertuva så att det kan bli lite paj framöver. Tack snälla grannen :)
Morsdag är det ju också. Mina små pojkar vet precis hur man ska charma sin mamma. Gissa vad jag fick i år? Jo en jättebra vattenkanna. Helt perfekt för mig som springer med vatten runt hela gården.


I kväll så tog vi fiskespöna och gick iväg på en liten fisketur. Vi har den turen att det inte är så långt till sjön.


Storebror tappade en öring alldeles vid strandkanten. Skit också!!! Men killen är en fena på att fiska så han tar nog igen det lite senare.


Inget napp blev det...eller...jo ett blev det förståss. Gissa vem som kastade fast lillebrors nyinköpta drag i en lina som korsar älven? Kanske var det jag, kanske inte ;) Tack och lov så räddade storebror mig.


Utsikt från studsmattan en härlig kväll i slutet på maj.
Nu är det kväll hemma hos Bus, dom små sover redan och det börjar att bli dags för vissa andra också. I morgon ska jag på utbildning i Östersund och sen är det skola tisdag och onsdag. På torsdag är det examen, hurra!

Idag vill jag ge min mamma en kram på morsdagen, synd bara att jag inte kunde komma till dig idag.

Ha en riktigt bra dag allihopa. Kram

7 kommentarer:

strömmas sida sa...

Vad fint du har hos dig med växthuset.
Jag förstår att det är som ett andrum för dig där.

Vad himlans härligt att slutet är nära med pluggeriet för dig. Du är jätteduktig som har kämpat dig igenom det.


kram
strömma

Therese sa...

Så underbart du har det, min pallkrage känns lite futtig i jämförelse *ler stort* Och lycka till nu i östersund, och så på TORDAG. Så mycket jag gläds med dig, nu när du strax är i mål. Massor av kramar och pepp!!!!

Netten sa...

Älskade vn,vad roligt det var att prata bort en stund med dig på telfon ikväll,saknar dig så!!!
Vad mysigt ni verkar ha det och nu förstår jag varför du finner ro i ditt"rum",kommer i sommar och då kan vi väl sitta där en stund:O)
Kramar om dig och kommer att finnas med dig i tankarna på Torsdag

Trollmor sa...

Inte mycket går upp mot när ens odlarmödor ger utdelning! Och se barnens förundran över att det lilla torra fröet kan bli nåt vackert.

Therese sa...

Sista skoldagen - grymt!!! Är så impad av dig ska du veta och glad för din skull!!!! Önskar dig stort lycka till, och längtar tills den dag jag får träffa dig å surra öronen av dig *ler* KRAM

Elisabeth sa...

Vad skönt för dig att du snart får ta examen!!! Lycka till =)

Englagård sa...

Här var helgen också helt underbart varm. Jag rensade jordgubbslandet och lyckades bränna mig lite på axlarna, förstås. Likadant varje år:D

Ni är lite före oss ser jag, här blommar häggen inte riktigt och potatisen kommer nog i jorden om ca 14 dagar.

Ha det bra
kram Karina