onsdag 26 maj 2010

Bananvakt...


Ibland så funderar man på vad man egentligen utsätter sig som mamma :S
Häromdan så fick undertecknad vara barnvakt eller bananvakt var det väl egentligen.
Någon hade fått en ny vän...Svenne Banan hette han visst.
Någon liten ville också att mamma skulle vara bananvakt medan han var ute och cyklade. Självklart så ställer man upp. :P
Svenne Banan gick dock hungerdöden till mötes när det blev kväll. Liten Bus blev hungrig av att cykla och bananpolarn blev till ett minne blott.

Varför har man hela huset fullt med leksaker kan man ju undra?
Ha det gott alla ni som tittar in. Kram

5 kommentarer:

Speja sa...

Så sant. En banan, en pinne eller några glittrande stenar verkar vara gott nog :)

Therese sa...

*ASG* Jag älskar Lillebror Bus!!!! Å så underbart inlägg :-) Ha det nu fint på pilatesen, här blir det kaffe å svenne banans bror till fika... Kram!

Marie//Tekla Maräng sa...

Lill bror Bus är ju en helt underbar liten vän. Tänk vilken härlig fantasi som dock inte stoppade hungern men vad gör det.

Jo jag har också undrat varför huset varit fullt av leksaker när pinnar, kottar, stenar med mer väckte så mycket livfullar lekar till liv.
Kramar:)

Vendela sa...

Ha ha ha - ja har man barn får man många roliga stunder ;-)

Det är samma här - FULLT med leksaker i rummet; men det som är roligast är ju kottar, stenar - och inte att förglömma småkryp som är Olivias stora intresse just nu hi hi

Få se nu...hur gammal är lillebror Bus? Jag har ju liksom lite dåligt minne :P

Kram på dig!

Englagård sa...

Haha, hur väl känner jag inte igen detta. Men Svenne Banan har jag aldrig haft äran att träffa;)

kram