tisdag 11 maj 2010

En helt vanlig tisdag

Ja så kan det ju vara. Man tror ju alltid att man har det hemskast själv, eller hur?

Själv har jag nyss kommit hem från jobbet. Storebror är hemma från skolan för han har blivit anfallen av bacillusk-krigare. Han förlorade och dom vann striden, men det är tack och lov inte så farligt. (ok då, om en kille är förkyld så kanske det är lite farligt, hatten av och förlåt till du manliga varelse som läser detta, garv).
Nu är jag ledig ett par dagar och det är inte alls så dumt med tanke på alla sysslor som ligger och väntar på att någon ska ta i tu med.
Helgen som var krattade vi tomten så nu börjar grönskan att visa av sig. Knopparna i rabatten börjar titta upp så och det börjar att bli det ganska så mysigt ute.
Hoppmattan är uppe, cyklarna trampas i full fart och grillen har använts två gånger i helgen.
Nu känns det verkligen att sommarn finns inom räckhåll, omän det tar ett litet tag till innan vattentemperaturen är så pass för ett premiärdopp.
Plikten kallar, datastunden är förbi. Ha det gott allihopa. Kram

9 kommentarer:

Therese sa...

Hej vännen! Så sant så sant ang polkaversionen, men godis är så gott oavsett form :-/ Här verkar bacillerna också vinna, kanske storebrors baciller är på väg till mig?! Luran är grinig å arg så bäst jag stänger ner datorn å försöker lugna damen. Kram <3

Therese sa...

Bacillen är väck, å jag har kunnat njuta av en promenad, så livet är på topp! Ska strax iväg på utvecklingssamtal för Luran, kan bli intressant *skratt*

Nina med Tjorven i magen sa...

Hej hopp =)
Ja tiden springer fram så snart är det tredje lill trollet i våra famnar! Om allt går bra vill säga ;-)
Hoppas storebror blir kvitt basiluskerna snabbt!
Och att han inte smittar över dom på dig!
Ha ha, vilken härlig bild du lagt ut! Fick mig ett behövligt skratt!

Hoppas du har en bra dag!
Kram kram

Englagård sa...

Hej min vän.
Tack för att du säger så snälla saker. I dag låg det ett paket i min brevlåda och min första tanke var "Himmel!Vad har jag nu beställt?". Det säger en hel del om mig va:D
Här är det bara fint, det fina vädret har börjat tära på snölagret så framtiden ser ljus ut. Kanske har vi barmark till midsommar *fniss*
Hoppas att ni får en bra helg

Jättekram och tack
Karina

Englagård sa...

Hej igen, tänk att du är så bra på att få mig att känna mig speciell, det värmer verkligen. Ditt paket fick mig på riktigt bra humör.
Tänk att vi har hängt med så länge, snart måste vi försöka träffas irl "efter alla dessa år" eller hur:)
Adam blev så nyfiken när han fick se paketet och undrade hur jag kan ha en kompis som han aldrig hört talas om. Så är det när mamma har ett eget liv på nätet.

kram Karina

strömmas sida sa...

Hoppas att bacillerna stuckit sin kos och att ni alla mår bra.

Huga vad jag känner mig dum..inte tänkte jag på att det var foton ifrån bloggens början. Jag ska ta det när jag lägger nästa inlägg.
Tack igen goa du.

Jag såg i tidningen idag om vägen mellan Flata och U-fors. Hoppas dom fixar till den snart.

Här har det varit bloggfrånvaro och noll uppdateringsläsande i andra bloggar.

Önskar dig en bacillfri mysig helg.

kram
strömma

Therese sa...

Ha ha ja du efter kladdkaka till frukost och hambukare till middag så är det bara att ge upp å inrikta sig på stranden 2011 *fniss* Ha nu en fin kväll <3 Kram

Vendela sa...

Hej vännen!

Ville bara titta in för att visa att jag lever - har ju inte ägnat så mkt tid åt datorn på sistone. Har fått bekymmer som tynger mig så mkt att jag inte kan koncentrera mig på annat - men vi kan ta det mer på telefon, msn eller mail..

Så typiskt nu när jag tänkte ägna tid åt att vårda mig själv coh mitt inre...

Ville iaf överlämna en stor varm kram till en väldigt fin vän som betyder mycket för mig - och jag hoppas vi kan ses när vi kommer upp till Dorotea i början av juli (har inte spikat exakt datum ännu).

Massor med kramar till dig <3

strömmas sida sa...

Hej hopp

Hoppas du har en mysig helg och inte hoppat iväg ifrån studsmattan :-).

Nu äntligen har jag fått till det med Awarden. Tack goaste du.

kram
strömma