tisdag 18 maj 2010

Sommar tecken

Helgen som passerade bjöd verkligen på ett smakprov på sommaren. En snabbtitt i bloggvärlden skvallrar om att det verkar ha varit varmt nästan överallt.Jag ser fram mot att få plantera utomhus inom kort. Eftersom det har varit kallt på nätterna så sparar jag nog ett litet tag till...


Men...
Efter ett besök på Granngården så var den här fina Lavendeln bara tvungen att få följa med hem. En stor fin växt för 69 kronor, helt okej tycker jag. Dessutom så hade dom jättefina pelargoner, 6 för en hundring. Gissa om jag kunde motstå det? Nix, dom hängde med hem dom med.


Igår fick jag mitt första bett. Nu är det nog sommar ;P

Idag är det dock lite ruskväder, jag är ledig så jag ska göra ett tappert försök att få något vettigt gjort härhemma.
Ha det gott allihopa. Kram

6 kommentarer:

Therese sa...

Var så kul å få en snabb uppdatering idag :-) Och en lavendel måste även inhandlas till Sockenvägen! STOR kram, å tack för att du är DU! <3

Inas sa...

Hejsan!
Jag gjorde också en avstickare och tog en titt på din fina blogg. Tack för att du tittade till min. Ja vist har det varit sommarväder här i norr i helgen, vi har haft 24 grader och sol i lördags. Helt underbart, blommorna får vänta att komma ut några nätter till. Ha det så gott, Ina

Barbro sa...

Hej och tack för titten hos mig! Men jag har inte listat ut vem du är...;))
Och lycka till med lavendeln! Jag lyckas inte övervintra dem, men skulle så gärna vilja ha en hel häck.

Visst är det skönt med vårvärmen, och det växer så det knakar nu.
Ha det bra// Barbro

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Härliga växter du fyndat och bra pris var det ju oxå!
Å fy moskitos redan! Dem glömmer man ju när man går här och längtar efter värme och sommar :D
Tårtan är jättesmidig och riktigt god, vi serverade med en fruktsallad till.
Ha det gott!
kramis
nina

Englagård sa...

Nu har vi bara några få snödrivor kvar men jag ska nog inte jubla över regnet mer. Det är översvämning och rasade vägar överallt runtomkring här nu. Till och med inne i Storuman har man varit tvungna att stänga av en väg på grund av rasrisk och parkeringen utanför skolan ser ut som en sjö med flera decimeter högt vatten. Man ska vara försiktig med vad man önskar;)

kram Karina

Emma sa...

Hejhej!
Tittar in, vilken härlig lavendel du hittat!
Längtar tills man kan börja sätta ut lite blomster!
Ha det gott