måndag 31 maj 2010

Morsdag 2010


Svikarmamma i familjen verkar ha en tradition att alltid arbeta på morsdag. Som tur var så var jag iallafall hemma en stund på morgonen. Lillbror Bus hade ritat en teckning dagen till ära.


Ett fint paket med ett silverhjärta.


Busarna känner sin mamma. Ljus och lyktor blir mamma jätteglad över att få.


Jag har förmånen att ha två väldigt romantiska killar. Hjärtan, blommor och andra fina saker, dom träffar alltid mitt i prick i mammahjärtat.Det roligaste är att dom själva hittar på. Lyckliga äro dom tjejer som lyckas vinna dessa små hjärtan.
Hoppas dock att det dröjer länge än. ;P

Nyss hemkommen från jobbet och vetskapen att jag är ledig några dagar gör att det känns ganska så bra. Hela helgen har det regnat men idag skiner solen :O)
Idag kan det tänkas att det blir lite utepyssel.
Hoppas att ni får en bra dag allihopa. Stor Kram till er.

7 kommentarer:

Marie//Tekla Maräng sa...

Mysiga killar du har, (jag tror även att den stora är mysig) som hittar på så härliga presenter.
Ljus och lyktor samt stenar är helt rätt till dig har jag förstått.
Hoppas ni får härliga lediga dagar med väder så att ni kan vara ute och mysa.
Kramar:)

Netten sa...

Sötnosarna dina är klart de bästa:O)
Nu fick jag sån Camilla längtan så jag stänger ner här och ringer dig istället...hoppas att du svarar:O)

Vendela sa...

Hej vännen! Men vilka goa killar du har - vet precis vad mamma tycker om :-)

Tänkte jag skulle titta in och säga att jag såklart inte glömt bort min fina vän, men jag har helt enkelt varit tvungen att ta mig i kragen och ta itu med vårt hem om det ska bli någon "sommar" härhemma :-) Putsat fönster (har bara ett rum kvar nu), städat, fixat på balkongen och planterat och gjort fint där osv..

sedan blir det inte så mkt gjort per dag för jag har ju Olivia hemma också så jag vill ju ägna henne lite tid också...

Hoppas solen skiner på dig med, här har vi så fint väder!

*kramar om dig*

strömmas sida sa...

Hoppas du har det skönt ute i solen.
Nu piggnar man till mycket mera av den.

Skönt för dig med lite ledigt också.
Dina killar är så goa och det är ju du som danat dom *ler*.

Hör bara av dig så ilar jag upp till dig med baljorna och fixar fotbad hos dig. Jag vet ju var din brevlåda är *S*.

kram
strömma

Nina med Tjorven i magen sa...

Men åh vilka mysiga killar du har. Om dom fortsätter så så kommer deras framtida tjejer verkligen va lyckligt lottade ;) Ni har gjort ett bra jobb! Hoppas du haft de bra dessa lediga dagar. Kramar!

Therese sa...

Åhhh vilka killar du har, undrar månne hur jag ska bära mig åt för att fösa ihop en busig Lura med nån av dem i framtiden *fniss* Tror de skulle vara rena svärmorsdrömmen ;-) Kram till dig vännen!

Trollmor sa...

Vilka mysbusar du har :-) Härligt.
Tack för din hälsning.
Jag har varit lite dålig på att lämna fotspår ett tag nu, men nu hoppas jag att jag tassar uppåt igen :-)
Hoppas att allt är väl med dig.
Många kramar Trollmor