torsdag 27 maj 2010

Homeparty

Igår var jag på Homeparty hos en väninna. Den här gången var det varken ljus, kryddor eller plastgrejor. Nej, den här gången var det inredningsgrejor. En riktigt rolig grej för den som gillar såna prylar.
Företaget heter LIVING and ROOM och dom säljer sina saker genom homeparty. Dom har ett jättbra koncept där värdinnan inte behöver hålla på att samla in pengar inför leveransen. Varje person får en faktura hem och hämtar sina grejor som ett paket på posten. Kanonbra tycker jag. Dessutom så var det väldigt förmånligt att vara värdinna eftersom rabatten inte räknas på hur mycket gästerna handlar för utan istället hur många personer som är på partyt.


Ett litet axplock på alla fina saker.

En fin lykta som går i lime. (blink, blink till Sockenvägen). Sommarkollektionen verkar gå mycket i rosa och lime förutom allt vitt, grått och zink.

Den här härliga zinkbunken beställde jag. Den finns i tre-pack i olika storlekar. Det svarta på bunken är griffel som man kan skriva på. Jättefin i verkligheten. Fler bilder kommer förmodligen senare, fniss.


Som huvudet på spiken så bjöd värdinnan på jättegott fika. Äppelpaj, kladdkaka och massa tillbehör. Gott som bara den. Tack för en trevlig kväll :O)


ps. Om det är någon inom rimligt avstånd som är intresserad av att ha ett party hemma så kan ni höra av er så får ni reda på vem som är konsulent.

10 kommentarer:

Therese sa...

Wooow, där skulle jag ha varit ;-P Så mycket fint!!! Gillade dina krukor i znk med giffelrutan, tänk så sött med kryddor i och tex texten min köksträdgård... Och du, de där muggarna med löv på, är de i svart eller mörkgrönt? Oavsett döööö fina!!! Är det ok priser? Blir så sugen på ett eget party, men får väl isf avvakta tills efter dop, midsommar osv Ha nu en toppen dag, massa kramar från oss på Sockenvägen!

strömmas sida sa...

Vad roligt med det partyt och finfina grejor också.

Jag hade också en träff hos mig igår med skön ansiktsbehandling.
Är du här i stan så är du välkommen hit på skönt fotbad eller ansiktsbehandling. Eller om du har lust att ha det hemma hos dig med vänner så kommer jag susande och fixar det.

kram
strömma

Therese sa...

Jag är kär å ska definitivt ha ett party, kanske veckan innan midommar? En vanlig vecko kväll, tror du det fungerar? Kramelikram

Nina sa...

Åh wow, vilka fina saker. Blev oxå kär! I want to have a party to ;) Jisses! Hoppas allt är bra med dig och busarna! Nu blir de sängen för min del och korsords tidningen får följa med som sällskap tills mannen kommer hem! Kram kram

Viktkamp sa...

vilket roligt party :)

Vendela sa...

Hej vännen! Hmmm - var i hela friden är min kommentar som jag lämnade här igår kväll? Konstigt..

Nåväl; vilka fina saker! Det kan man kalla för drömparty, iaf om man har en rejäl plånbok så man kan köpa allt man vill ha *fniss*

Ja nu har tjejen fyllt 6 år, så nu meddelar att hon ICKE är liten längre :-D - fast det kommer hennes mamma tycka läääänge än :P

Är lillebror Bus också 6 år? eller ska han fylla 7 i år?

Ja du skulle bott i närheten, så hade du kunnat komma förbi och fika för vi har en rejäl bit jordgubbsmousse-tårta kvar :-)

När är du ledig nästa gång? Är ju liksom lite nyfiken på att få höra din röst snart,...:-)

Kramar i massor <3

Therese sa...

Ja, jag tyckte de påminde om berså :-) Å jag har redan 6-7 deltagare, å ska flagga i bloggen å se intresset. Så kolla gärna om 21-23/6 skulle passa, dvs mån, tis, ons innan midsommar. Å DU är SÅ välkommen <3 Kram kram

Marie//Tekla Maräng sa...

Vad roligt med sådana saker att köpa på ett homeparty.
Bra att rabatten ges till värdinnan på hur många gäster som kommer och bra att fakturerna kommer direkt till kunden.
Zink burkarna med griffelrutan var smarta.
Kramar:)

Musicmama sa...

ja här var det fin reklam vill jag lova, men jag håller med - det är väldigt fina saker å ett kanonkoncept i mina ögon ( å de säger jag inte bara för att jag är säljaren...hehe) Det är verkligen kul med homeparty ideén men det negativa kan vara just insamling av pengar för värdinnan och att sedan fördela alla påsar/paket hit å dit. Smidigt e de å jag ser fram emot nya värdinnor å Mamma Bus har ju redan fixat några nya å några blev det i onsdagskväll =) Kul! Kram på dig=)

Therese sa...

Torsdag efter midsommar blir väl toppen isf, då har ju folk fått lön med ;-P Har redan 15-20 intresserade, så hoppas många kan :-) Kram!!!