söndag 29 november 2009

1a advent och vinnaren är...


Idag är första ljuset tänt och nu kommer det nog gå med raketfart tills alla fyra ljus är tända.
Veckan bara rullade iväg. Idag är jag dock ledig. Dagens största projekt har varit att röja bort massa leksaker i lillebrors rum. Det är ju inte klokt vad grejer ungar har idag. Inte så konstigt att det är lite svårt att veta vad man önskar sig i julklapp;P

I år blev adventsljusen på det här sättet. Lite skoj med större ljus för dom räcker ju längre.

Det har varit dragning i utlottningen idag. Alla som var med fick ett nummer, eller två. Sedan fick lillebror äran att dra den lyckliga vinnaren.
Grattis till dig med nr...

Du som hade turen att vinna dom söta burkarna är...

En Mölnbobos Liv. Grattis till dig. Skicka din adress så ska dom fina burkarna snart byta plats ;P

Till er andra säger jag tack för att ni ville vara med. Nu hittar jag ju till nya härliga bloggar.
Nu ska jag dricka blåbärsglögg med hela familjen Bus.Må så gott.Kram på er alla.

10 kommentarer:

Therese sa...

Vilket härligt arrangemang du gjort ,de små tomtarn på paketen var sååå charmiga :-) Å grattis till vinnaren av burkarna naturligtvis, även om det smärtar mitt burhjärta att de inte hamnade här *fniss* Även här glöggas det, men vi prövar päron/lime varianten. Lämnar en stor kram!

Vendela sa...

Vilket fint adventsljusarrangemang :-)

Duktig du varit som röjt i lekrummet! Ja herregud vad grejer de har, det blir så mkt så de vet inte ens vad de har *skratt*

KRAM

Therese sa...

Vad fint du gjort!
Blåbärsglögg? Har aldrig hört talas om. Hemmagjord eller?
Kram

Vända blad sa...

Hej! Ser ut som ni hade en mysig advent... blåbärsglögg det är inte dåligt! Här trasar det lite snö och jag hoppas verkligen att den stannar! Tack för titten hos mig & ha en bra vecka!
Kram Maria

Grattis till ivnnaren förresten ;)

Therese sa...

Lät som en helt perfekt dag!!! Man måste inte alltid göra "nytta" utan de ska vara roligt med, å du har ju bakat så lite nyttig har du varit! :-) Själv ska jag härja med försäkringskassan nu så jag kan överlåta vabbandet på mamma i morgon. Kram!

En Mölnbobos Liv sa...

Hej!

Jag har precis mailat över min adress.

Hälsningar
Anna

En Mölnbobos Liv

Raskenstam sa...

oj vilken fin sida du har med snöflingor...hur ordnar man med de? vart nyfiken :-)

Englagård sa...

Hej, adventshelgen var mycket bra här. Halkigt men bra:) Nu har julsnön börjat komma och jag börjar äntligen få till stämningen här hemma. Jag skulle bara behöva lite fler bord att ställa grejor på..haha.

Ha det bra
kram Karina

Marie//Tekla Maräng sa...

Härlig adventsljusstake du har gjort. Själv letar jag fortfarande efter siffrorna till ljusen fniss.
Hoppas att allt är gott med dig och det dina.
Grattis till vinnaren i din tävling.
Kramar Marie:)

Nina sa...

Va fint du har gjort!
Jag ju även stora ljus oxå, och det är bra för jag vill ju tända det varje dag =) Ser att vi har lika samma tändsticksask oxå. Love it!
Hoppas allt är bra med er annars!
Kramar!