onsdag 4 november 2009

Stockholmsresan i bilder

Två förvantansfulla busar väntar på att tåget ska komma. Resan började kl 8 på morgonen med tio mil buss och sedan blev det tåg i många timmar tack vare alla byten.

Framme hos moster och kusinerna. Vilka härliga färger och vad härligt med alla fina löv som prasslar när man går runt bland dom.

Besök på Naturhistoriska museet. En upplevelse för både liten och stor. Det är ett imponerande ställe och där kan man vandra och leka i många timmar. Dom planerna hade nog halva Stockholm den här dagen...

Skepp och hoj i renaste guld.


Någon ska på Halloweenfest. Men är det inte Darth Maul? Kanske är inte min målartalang på topp men man får ju göra så gott man kan, skratt.

Junibacken är en självklarhet om mamma Bus får bestämma. Love it!


Hemma hos Katten Findus och Pettsson.

Findus är allt en busig liten filur. Omöjlig som bara sjutton men hur charmig som helst. Det tycker iallafall jag.Sen var det ju resten av veckan vi var borta. Gissa vad? Jo redan första dan så blev jag sjuk. Halsont, huvudvärk, ont i kroppens alla tusen muskler, hosta, snorig som sjutton och feber. Oj oj oj. Jag som inte vaccinerade mig...Men med mängder av både Alvedon, Ipren och astmamedicin så blev det ju en ganska så skaplig vecka trots allt. Sorry Stockholm om jag lämnade lite bacillusker efter mig, hi hi.
Nu har vi kommit hem, skolan är igång och likaså jobbet. Tänk vad fort ett skollov går...det bara rasslar till så är det slut.

Imorgon väntar jobb men jag ska absolut inte klaga för jag har ju fått varia ledig i några dagar och det har verkligen gjort gott eftersom jag blev sjuk.
Må så gott allihopa. Kram

12 kommentarer:

strömmas sida sa...

Vilken härlig resa och äventyr ni har varit ute på. Vad synd att du blev dålig.
Härligt med lite äventyr tillsammans med barnen.

kram
strömma

Nina sa...

Hejsan!
Kul med ett livstecken från dig vännen =)
Ja nu är det full fart på Samuraj. Han är överallt och drar & sliter!

Vilka fina bilder. Ni verkar ha haft det toppen trots att du blev sjuk! Trist att li så dålig när man far någonstans =(
ÄLSKAR Findus! Det är en härlig liten bus katt!

Önskar dig en fin dag!
Kramar!!!

Therese sa...

Oj så härlig bilder, n iverka ha haft det toppen trots baciller i stockholm! :-9 Nu är herr feber på besök hos mig, lite trist, men det är väl ödets ironi eller straff för att jag inte vaccinerat mig, en liten släng tyckte nog han där ovan att jag då skulle få av något otyg. Låter bra att du är ledig, då kanske jag ska ta å planera in en tur till Dollar och dig... Stor kram! :-9

Marie//Tekla Maräng sa...

Vilka härliga äventyr ni han med och att du orkade med feber och förkylning i kroppen.
Du får gärna komma och hälsa på med både barn och man. Eller ensam för då får du plats att bo här om du skulle vilja
Dock två veckor bakåt i tiden och ett par framåt så jobbar jag mer än jag är hemma.
Kramar Marie:)

Englagård sa...

Hej, hoppas att det bara var vanlig förkylning. Jag har varit och vaccinerat mig i dag bara för säkerhets skull.

Ha det gott
kram Karina

Therese sa...

Skrev just det längre ner i inlägget, dvs fot hand kombon när jag gav fler tips på temat ;-) Lät jobbigt med långpass när du inte är riktigt kry, själv kännerr jag mig rätt ok, bara proppmätt efter all tårta i byn ;-P Skickar en stor kram!

karin sa...

Länge se´n jag hälsade å hos dej!
Vilken härlig och rolig resa ni verkar ha haft! Njut medans tider är snart har du ingen att följa med till barnens riken. Jag vet och saknar det då och nu.
Ingen fara med "kuvertet" det blir när du kommer ihåg det. Jag vet.
Valparna är helt underbara och jag hoppas ni väljer en jämthund för de är så otroligt duktiga som familjehundar. Och det är ju det dom är mest under året.

Hoppas du får en bra vecka och må så gott!
kram K.

Therese sa...

Vi har haft det så soft och mysigt i helgen, en riktigt glidarhelg med bara god mat ;-) Men nsäta blir förhoppningsvis ännu bättre, för då kanske vi ses? Tänkte försöka ta mig till ström p åsöndag, så kolla hur det ser ut då... Massor av kramar till dig å prinsarna Bus!!!!

Therese sa...

Gulle dej som tänker på mig och erbjuder dig!!! Men nu är det så att jag ringde svägerskan för ca 1 timme sedan å bad hon kolla - hon är nämligen i ö-sund i dag :-) Hi,hi. Men tack för att du erbjöd dig, värmde gott! Å så blev jag nyfiken till tusen på butiken du tipsade om, måste kollas upp! :-) Njut nu av gofikat Världens bästa å goaste "surtant" ;-)

*jeanette* sa...

ni verkar ha haft det toppenbra i Stockholm.. härligt. hoppas förkylningen ger med sig!!

kram

Therese sa...

Morron goa du, tack för att jag fick surra av mig igår... :-) Kram

Nina sa...

Hej hopp!
Allt är bara bra här =) Förutom att jag hamnat i en liten "less på vardagen/ Dorotea" svacka!
Händer aldrig nått och jag bara sitter här i vardagsrummet och tråkes! Men snart drar ju alla julförberedelser igång så då lär man ju ha fullt upp iaf!

Än så länge så har vi klarat oss ifrån flunsan! Och jag hoppas det fortsätter så!
Hoppas på att även ni klarar er från allt sånt där! Och magsjuka går det på byn oxå. Hurrven!

Kramar!