lördag 14 november 2009


Pappa Bus och lillebror är ute på äventyr. Men visst är det väl så att dom är ute och åker Terri. Eller?


Absolut rätt. Dessutom så verkar det ju som om dom har nåt på flaket.


Rätt även denna gång. En ståtlig fin älg har sett sina bästa dagar. Sambon är den lycklige och stolte skytten.


17-taggar gör att jaktdagen absolut måste räknas som lyckad.


Såklart så är det ju även en tjej med på ett hörn när jakten blir så här lyckad. Utan henne hade den älgen nog aldrig fällts. Bästaste Rajsan. Världens goaste hund.

Trots ett riktigt skitväder så har nog dagen varit riktigt bra. Hoppas ni alla får en bra lördagskväll. Kram på er

ps. Missa inte tävlingen som pågår hemma hos Bus.

13 kommentarer:

Englagård sa...

Ni ser då ut att ha samma skitväder som vi. Därför är det så skönt att bara vara inne och mysa, jag är lite lat i dag (också):)

Men du har en hel del jobb framför dig innan älgen är styckad och klar för frysen. Det blir väl tjälknöl och älgstek till jul hos er antar jag.

kram Karina

Therese sa...

Jag är SÅÅÅÅÅ avis!!!! Hälsa gubben din å GRATTA :-) Så kul :-) Kram till er alla! Nu måste jag försöka komma ur softarkläderna å göra mig festfin!

Englagård sa...

Beställa hem? Lyckliga människa;P
Det är nog tur att vi bor en bit ifrån närmaste pizzeria, man åker ju inte gärna 7 mil bara för pizza:)

kram Karina

Vända blad sa...

Halloj där! Vad fint det blev med snöfallet! Jag hade också sparat min kod sen ifjol, men fick det inte att funka så maken fick rycka ut, "retsamt"..=(
Vilken härlig jaktdag ni verkar ha haft! Antar att husse och hund är lika nöjda båda två! En riktigt fin älg - GRATTIS!!
Nu ska jag kolla in din tävling...
Ha det gott!
Kram Maria

Vendela sa...

Å vad mysigt det ser ut med det lilla snötäcket ni har, här är det bara bart och blött..

och vad toppen att få en massa gott älgkött - mums!

Önskar dig en trevlig lördagskväll!

Kram kram

Vända blad sa...

Hej igen...nä det stämmer ju att ni inte har nån hund, det vet jag ju. Tänkte inte på det, klantigt ;)
Hoppas ni har en mysig kväll i snöblåsten!
Kram igen

Therese sa...

Ha, ha jag blir minsann lika avis idag när jag tittar in här, älgen har inte blivit mindre eller fått färre taggar, å mitt jaklag hade flyt igår också 3 fick de, typiskt att man inte var med :-( Men, men... Och du vännen RÖTT och TOMTAR är julen, hos mig blir det mycket rött i alla andra rum, och några väl valda tomtar, gillar inte alla men några favoriter har jag å de MÅSTE FRAM :-) Kram kram från oss på Sockenvägen!

pysseliten sa...

Tackar :) du har ju super fin blogg härligt med vita flingor som faller . Den är verkligen kanon fin jag kan inget om bloggar . Jag bara lägger in bilder och försöker skriva är värde på det med . Men försöker i alla fall :) Och sen gillar jag ju att pyssla och kul att få dela med sig .

karin sa...

Gratulerar till "kärn den å storox´n". Kul att det lyckas när de "ävvles på med jaginga". Fina hunden Rajsan får du klappa lite extra...
Kram K.

Therese sa...

JAAAAAAAAAA! Vi klappar händerna av förtjusning, ni är så välkomna så - det vet du! :-) Här är det full rulle på luran hade hoppats hon skulle ta en lur så ajg får något gjort... Tycker visst inte lika i det fallet ;-) Krammis

Ingela la la sa...

Nämen har ni snö igen.. Värst vad det går undan. Fast jag har ju sett några flingor här med, men bara i luften :)

Ja, det är lite svårt att veta om det är svininfluensan man har eller inte. Fast jag tror inte det för egen del men man vet ju inte..

Ha en bra kväll!
Kram

Nina sa...

Tjingeling =)
Men attans vilken skytte han är karln din! Inte illa! Grattis till han. Skit kul!

och vilka snygga Star wars kläder du tipsar om. Måste nog ta en titt i H&M om det finns nått kvar!
Melvin ska få Star Wars spel till sitt nintendo DS, han kommer bli överlycklig ;-)

Ja du, egen tid existerar knappt =/ Men jag ska bli bättre på att unna mig det!
Låter ju små trist att det är samma hos er. För egentid är faktiskt viktigt!

Kramar, och du, fin tävling du har! Ska tävla hos dig imorron!

Kramizar!

Karin sa...

En dag ska jag också lära mig att jaga och ta jaktsert. (det heter så va?). Ingen i min släkt eller familj jagar så jag har ingen erfarenhet av det men jag tror att jag skulle trivas som handen i handsken.