onsdag 25 november 2009

Dinosaurier på stan



Idag tog jag och en kompis bilen och åkte in till stan. Tanken var att vi skulle inhandla lite julklappar. Sagt och gjort, så blev det också. Så nu kan jag stolt skriva: Jag har börjat att köpa julklappar. Skönt!!!

Dinosaurier på drift skulle man kunna tro men...Jag och min kompis skulle köpa kasettband, helt vanliga såna som man spelar in musik på. Det visade sig inte vara så lätt. Stackars unge Herr Butiksbiträde, han måste ha trott att vi var tokiga, men vadå? Såna finns väl fortfarande?
Vi fick köpa våra band till slut. 120 minuter långa, vilket lyx. Tänk vad man skulle ha kännt sig rik om man ägde ett 120 minuters när man var fjortis, smile.

Lunch intogs på en av stans chinaresturanger. Inte dumt kan jag säga. Dessutom hann vi med en superfika på Törners. Kaffe och en god apelsin-cupcake slank ner i magen, mums.

Trötta men nöjda så åkte vi hem i spöregn och snöslask om vart annat. Konstigt väder,suck.
Nu ska jag be igen...vill ha snö, vill ha snö, VILL HA SNÖ!!!
Det känns inte så inspirerande att stöka med julsaker hit och dit när det är grönt på backen.
Imorgon väntar extraknäck, det är många baconsprutor kvar att ge innan alla som vill ha har fått sin.
Må så gott allihopa. Kram

ps. Min bloggvän, du som ringde mig igår. Jag blev jätteglad att du tänkte på mig och det är en ära att få ditt erbjudande. Men Gudarna ska veta vad jag funderar...Kram till Dig <3

13 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken mysdag ni verkar haft! Törners konditori känner jag igen - har varit där ett par gånger medan jag bodde kvar i Doro. Då åkte man ju med jämna mellanrum till Ö-sund för att shoppa :-) Jättemysigt kondis!

Kram

Vendela sa...

Ah förlåt - det var jag som skrev den anonyma kommentaren :-)

Nina sa...

Ja vi hade det så mysigt! Synd att du inte bodde närmare så hade du ju kunnat va med på allt mys och pyssel och glögg drickning!
Imorron ska jag försöka ta mig i kragen och få nått gjort här hemma. Julgardinerna SKA upp imorron! De med basta! Är duktig på att fastna vid datorn och då blir det inget gjort alls. Så imorron får nog datorn vila... Iaf en stund! ASG!
Sov så gott! Kramiz

Therese sa...

Vilken mysig dag ni verkar ha haft.
Förstår det stackars butiksbiträdet angående kasettband...inte så vanligt att folk vill ha sådana nu för tiden :)
Kram

Therese sa...

Jisses vilken toppen dag ni verkar ha haft, för en fika på Törner är ju aldrig fel... Jobb idag även för mig, magnus är hemma med sjuklingen, tror de skulle baka pepparkakor om de orkade :-)
Lämnar en stor kram till goa du!

Therese sa...

Ja Cubus är en av mian absoltua favvisar, men fins den i ö-sund nu?! Så bra, förut fick jag passa på när jag var söder över att shoppa där :-) Nu ska jag snart ut på lite friskvård, ska köpa baby saker och tee sedan på lunchen, att springa i affärer är ju NÄSTAN som friskvård, så idag blir det dubbel dos *s* Kram

karin sa...

Hej, ser och förstår att du har skrik och panik -känslor. Men ta det lungt jag vill inte du ska få besvärligheter utöver det normala!
Du vet, det kommer flera tåg med små söta varelser från andra håll.
Gör inget förhastat. Höres. Jag finns på Flata i helgen. SÅ är hemmavid.
Fin stjärna du visar.. nu ska jag göra advent. Hej då.

Therese sa...

Tittar in å önskar en trevlig helg! Kram kram

strömmas sida sa...

Har du gjort nån snödans än?

Vad mysigt med din shoppardag.
Skönt att ha börjat med julklapparna också.
Jag har börjat lite smått med det också.

Önskar dig en fin 1:a advent

kram
strömma

Englagård sa...

Stackars ni som har grönt ute. Vi har i alla fall ett par centimeter snö:)

kram Karina

Linda sa...

Tack för din fina kommentar :-)

De är alltid kul att hitta nya bloggar att läsa... Fast jag måste erkänna att jag har blivit kass på att kommentera hos folk... Och även lägga upp nya inlägg ofta... Men man gör när man hinner o har lust :-)

Idag är de 1:a advent :-) Mys mys...

Kram L

Therese sa...

Tittar in och lämnar en adventskram!

Netten sa...

Hej vännen min...
Vilken kanonmysig dag du och vännen din haft:O)
Jag och barnen är precis hemkomna från Bräcke,haft det såååååå mysigt...
Måste ringa dig ngn dag,men vi får välan se VILKEN dag det blir:O)
Kram