söndag 15 november 2009

Söndag kväll


Helgen är snart förbi.
Idag har det varit jättetrist väder så vi har varit inne och kurat hela dagen.
Sambon har dock suttit ute på sitt älgpass. Lycka även idag då ännu en tjur ramlade i backen. Den här var det dock en annan skytt som fick känna sig stolt över. Det var bästaste Raisans husse som fick skjuta älgen på ett fint ståndskall av sin fina hundtjej.

Lillebror och jag har också varit ute på jakt idag. Vi jagade dock inte älg utan en jo-jo. Ett svårfångat byte såhär på en söndag men till slut lyckades vi iallafall. Lycklig är han över sin nya jo-jo.
Storebror har varit ute på turne i helgen, han tog bussen till stan och hälsade på. Ikväll kom han hem så nu är familjen Bus komplett igen :O) Eller...nu kan mamma Bus börja sitt vanliga tjat igen.
Vill önska er alla en bra start på veckan.Kram.

ps. Missa inte tävlingen som pågår hemma hos Bus. Vinsten är tre underbart söta burkar.

8 kommentarer:

Mia sa...

Hua, jag tycker det är lite läskigt med älgar. De är ju så otroligt stora, måste vara en mäktig känsla att få ner en.

Ha en fortsatt mysig kväll!
Kram Mia

Therese sa...

Vilken bra jaktdag ni haft, och kan tro lillebro är nöjd med sin jo-jo! :-) Och mitt hjärta värmdes allra mest av hans "skryt" ska du/ni veta, barn är ju de bästa/ärligaste i sina kommentarer *fniss* STOR kram till er, å du, i dec tänker jag åka till ö-vik å där har jag hört ryktas att de har vackra vita små ljushus... så då härmar jag dig på stört om jag lyckas lägga vantarna på ett! KRAM

lolla sa...

hejsan
kul att du vill tävla hos mig
lycka till
Tusen tack för din gulliga kommentar,det värmer mitt hjärta!
vi hade åxå trist väder igår blev lite pyssel och sömnad.
kramar lolla

Therese sa...

Nej jag är på jobbet och snorar... måtte jag inte bli sjuk igen :-( Ska ta kort lunch så jag komemr mig hem tidigare idag. Kram

Nina sa...

Säg god dag i det tråkiga vädret!
Skickar soliga och varma kramar till dig vännen!
Jag har börjar virka mormorsrutor så jag har det jag gör nu =)
Ska även lära Malin att göra dom så vi ska ha en liten kurs idag =)

Aha, har du oxå en liten jojo kille? Melvin älskar jojo! Så han ska få en i sin adventskalender!

Ha en fin dag trots piss väder!
Kramar!

Marie//Tekla Maräng sa...

Vad kul att det blev en till fälld älg. Det måste vara en mäktig känsla att få korn på den.
Det måste vara något fel på min data för jag har inte fått upp dig (och en del andra bloggare) när nya inkägg kommer.
Kramisar Marie:)

Therese sa...

Oj, blir sugen att åka dit kan jag lova, ikväll har jag varit i hoting med svärisarna å ätit på pizzerian och shoppat på blomster/gardinaffären :-) Men börjar bli rejält förkyld igen, vill inte!!! Kramis

Englagård sa...

Här har det också varit tråkigt väder i helgen, regn och halka. I dag är det lite kallare och har börjat snöa så det blir lite spännande att köra bil i dag:P

Hoppas ni får en fin vecka
kram Karina