tisdag 15 december 2009

Det snöar !!!



Äntligen har det börjat att snöa igen. Vi har otroligt lite av den varan för att vara den 15 december. Men som sagt, nu finns det hopp om en ljus vit jul :O)

Har nyss varit och lämnat lillebror på skolan, det är lite tokigt att storebror får åka buss men inte lillebror. Fast å andra sidan så måste det nog klassas som ett i-landsproblem men ändå...

Någon med blogspotadress? Jag tänker byta bloggadress av lite olika anledningar. Min fråga till er som är lite smartare än jag: kan man kopiera över den gamla bloggen till den nya på nåt vis? Det känns lite hemskt att kasta bort min "dagbok" för det har ju hänt lite av både det ena och det andra under min bloggtid som jag gärna skulle vilja behålla. Alternativet är förstås att behålla den gamla (läs den här) som en länk. Helst vill jag dock ta med mig den i flytten.

Den nya bloggadressen kommer att bli hemmahosbus.blogspot.com och dit får ni mer än gärna hänga med när det blir dags. Jag hör av mig mer om det lite senare.

Idag ska jag extraknäcka lite igen, vaccinering står på schemat så då kan ni ju själva gissa, grymt!
Innan ska jag dock ta itu med lite julklappar som jag köpte för ett tag sen. Det brukar av nån anledning bli så att jag inte riktigt kommer ihåg vad som finns i paketet. Smart va? Någon som känner igen sig? ;P

Hoppas att ni alla får en bra dag. Kram från mig.

9 kommentarer:

Therese sa...

Så du flyttar, jag hakar givetvis på!!!! Å nu har jag bestämt mig efter många om och men, ingen bebis i stockholm vågar jag riskera, så jag blir hemma å nu när beslutet är fattat känns det såååååå skönt :-) Lämnar en stor kram!

Therese sa...

Klart jag hänger med i din flytt :)
Kram

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Hej!
Självklart följer jag med dig i flytten en vet inget om hur det går till med att byta adress. Hoppas någon kan hjälpa dig!
Ha en fin kväll!
kram
nina

Therese sa...

Meeen så typiskt, hoppas storebror mår bra nu iaf? Attans! Nu ser jag ljuset i tunneln, från och med fredag är jag ledig i tre veckor - hur ser det ut för dig - tid för en date i ström innan jul? KRAM

Therese sa...

Som sagt, bara att du hör av dig när tid och ork finns för en fika på simonssons å en tur i lite butiker kanske? Kramis, hoppas du får en lugn jour!

Englagård sa...

Jodå nog känner jag igen mig, men jag är värre ändå.
Ett år skulle jag starta tidigt och började köpa julklappar redan på Åsele marknad. Mitt i sommaren alltså. Sedan gömde jag dom så bra att jag glömde bort var och att jag överhuvudtaget hade gömt. Dagen efter julafton fick barnen börja packa upp dom glömda klapparna som jag helt plötsligt kom ihåg.

kram Karina

Therese sa...

Hej vännen! Så trist att han åkte dit på sprutan :-( Men en mysdag med mamma är aldrig fel!
Å du, du må tro att jag är glad över nissan, har som varit besatt av dem men inte kännts ha råd - så ja, idag tindrar jag som en hel sol :-)
På måndag tycker jag att vi ses, förutsatt att det inte är lika kallt som nu - 28 burr!
Men vi kan ju höras per tele innan...
Ha nu en fin grisstickar kväll, kram kram från oss på Sockenvägen!

MOONLOVER´S sa...

Hejsan
Å äntligen 29minus =) haha. Burr. Ja de e söta,men de börja bli jobbiga;) Det är både och att dom flyttar. Ha det gott.
Kram

MOONLOVER´S sa...

Hej igen
Jo glömde ju svara på...=)
Jo vi har då klarat oss ännu från feber osv, men jag fick lite ont i armen=) Jag trodde andra var "fjantig" Men nu tror jag på dom ;) Ha det gott.
Och du, ni får gärna komma i vår och åka lite hundsläde,eller när de inte är så kallt iaf =)
Kram