söndag 20 december 2009

Suck ,vilken dag !!!

Ja det kan jag utan överdrift säga.
I helgen har jag jobbat. Lyckan var stor när jag fick göra helg i går kväll. Sucken har absolut inget med mitt jobb att göra, bara så att ni vet :P

I morse åkte sambon in till stan. Vi andra skulle vara hemma och göra lite julgodis och sedan hade jag tänkt att göra det stora rycket vad gäller städningen.
Men...
så ringde mamma och sa att X var dålig och ev skulle in på akuten...
och...
så ringde ett av mina syskon och undrade om jag hade träffat eller hört ifrån en annan nära släkting. Icke det...
Efter många samtal, dörrknackningar så blev det till att bryta upp en dörr till hennes hus. Inne på golvet ligger hon och det hade hon gjort sedan i fredags. 2 dygn, stackars människa. Men stor lycka över att hon var vid liv om ändock medtagen.
Ringa arbetskompisarna på ambulansen, sitta på sjukan i timtal och tänka på allt det där man skulle göra idag som inte blev av. Skämmas över att man tänker så när det kunde ha blivit en betydligt tristare jul. Ja tokiga saker händer omkring en nu, massor till och med.

Nu ska jag iaf ta och fixa glögg med busarna.
Kram på er alla. Kom ihåg att ta hand om varandra, det är lätt att glömma det.

6 kommentarer:

strömmas sida sa...

Vilken tur att det finns omtanke om andra, så om någon är dålig så saknas den personen och får hjälp.
Jag förstår att hela dan blev tokig för dig. Städningen finns kvar och jul blir det oavsett hur mycket man gjort eller inte hunnit.

Hoppas dom kryar på sig
Var rädd om dig själv.

kram
strömma

Therese sa...

Fyyyyy!!! Vilken dag! Förstår fullt och fast om du känner att du inte hinner med mig i morgon, jag finns ju kvar när som senare, så lova att inte känna att du "måste" möta upp mig om jag nu slår en pling - luran har nämligen hostat som en dårer, hoppas innerligt att hon inte ska bli sjuk :-( Njut av glöggen med busarna, så hörs vi! Massor av varma kramar!!!

Liza sa...

Oj sån tur att det finns de som bryr sig om...
Vissa dagar blir bara inte som man har tänkt sig - men JUL blir det hur som helst. Det man inte hinner får man lämna...
KRAAAAAAAAAAAAAM!
Liza

Therese sa...

Morron! Nu står bilen på motorvärmare och vi ska få lite mat i magen - framåt 9-10 snåret tänkte vi bege oss för ett första stopp på dollars, men jag slår en pling när vi är på väg! KRAM

Therese sa...

Det är ni som ska ha miljoners tack för idag!!! Underlättade enormt med din och lillebrors assistans med luran ;-) Och Frasses var ju toppen, disk ska jag fler ggr, visste inte ens att det fanns i Ström!!! Och det första Luran försökte berätta för gubben när vi hämta upp han var om ollar å anan (bollar och kanan) Så det lever hon länge på!
Ta det nu lung, och som sagt, kom ihåg att DU är värdefull ;-) Kramis

Vendela sa...

Hej på dig vännen! Har inte glömt dig, har bara haft så mycket omkring mig att jag inte hunnit sitta så mycket vid datorn, och därav har jag inte hunnit läsa så många bloggar och svara på kommentarer :-)

Men usch en sån tråkig dag du hade igår! Hoppas innerligt att dina släktingar mår bättre nu!

Massor av kramar till dig!