söndag 6 december 2009

Julstök i stugan...


Idag tändes nr 2. Julen närmar sig.


Kakorna är bakade...


...och redan tjuvsmakade.


Tänk att dom kan vara så goda! Var har karaktären tagit vägen? Nån som sett den?


En av mina jultraditioner är att jag INTE vill göra pepparkakshus. Jag skapade helt enkelt en bra tradition. Sambon och barnen gör pepparkakshuset och jag tittar på samtidigt som jag mumsar Non-stop. Smart va?!



Jag riktigt avskyr att gå till tandläkaren, men imorgon ska jag dit. Snyft!
Ibland måste man dock ta tjuren vid hornen och ge upp.


Hoppas att ni alla har haft en bra helg. Kram på er.

5 kommentarer:

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Ja nu springer det fort!
Vi är igång med baket oxå :D
Här bakar mannen och flickorna pepparkakshuset också, hihi.
Lycka till hos tandläkaren!!!
Du, de flesta gånger jag ska kommentera här så kommer inte bokstäverna fram i ordverifieringen, lika frustrerande varenda gång! Bara så du vet, jag är här och läser :D
Psst har du sett att jag har utlottning? Kom och ta en lott eller flera :D
Ha en skön och lugn vecka!
kram
nina

Therese sa...

Hej goa du! Älskar din tradition av att titta på, den ska jag införa i vårt hus också ;-) Lider med dig ang tandläkaren, har ännu inte återhämtat mgi sedan mitt besök förra veckan... :-( Och jäklar, nu ligger du före... hos mig har jag inga kakor ännu förutom de mamma baka t åt mig - men de kan nog också vara "borta" innan ajg kommer hem idag... mysko. Vi har ett kakmonster som inte låter bli dem. Men det är väl så det ska vara*?! De är ju inte skådebröd utan till för att just ätas *ler* Kram kram

Therese sa...

Åh vad mumsiga kakorna såg ut!
Lycka till hos tandläkaren.
Kram

Vendela sa...

Godkväll vännen! Så mysigt att titta in på din blogg med de vita, dalande små snöflingorna :-) I brist på riktig snö så får jag trösta mig med det hi hi

Så ni julstökar också ser jag. Jag och dottern har också börjat baka. Idag pepparkakor, sedan blir det någon kaksort då och då framöver. Det är mysigt att stöka i köket i juletid :-)

Kram kram

Ingela la la sa...

Åh, vad mysigt det såg ut.
Hoppas att det gick bra hos tandläkaren!

Kram