tisdag 29 december 2009

En liten återblick

på julaftonen som gick.
Hemma blev det fullt hus vill jag lova. Mormor, min mamma , några av mina småsyskon och syskonbarnen. Tolv pers blev det till slut...förutom tomten då!


Kalle och hans vänner kl tre. Jag har laddat för att i lugn och ro sätta mig ner med lite glögg och titta på Kalle i år. Gissa vad? Jag bommade det, fniss. Kanske nästa år ;)

Julklappar i massor. På det här kortet syns tyvärr bara en liten del av alla julisar. Men många blev det, det kan jag säga utan att ljuga.


Busarna var helnöjda. På önskelistan stod det X-box 360. Tack tack snälla tomten :O)
Dessutom fick dom kläder, lego, skivor, pengar, böcker, spel och en massa massa mer. Fy tusan vad snälla dom måste ha varit. I allafall för det mesta, men även solen hamnar bakom molnen ibland.



När kvällen kommer då är det en kille i vårt hus som frågar snällt om han inte kan få gå och lägga sig. Gissa hur gott han sover och tur är det att han är ovetande om mammas hyss, för vem vill bli smygfotad när man sover så här gott.
Nu kanske ni är nyfiken på om jag själv hade varit snäll i år så att jag fick några julklappar.
Det kan ni ge er tusan på.
Jag fick en SPIKMATTA (det du Therese), presentkort, en lurvjacka, lite zinkgrejor (jättefina), ljuslyktor som Busarna hade gjort själva (även dom, jättefina) och lite annat smått och gott. Oj vad jag måste vara snäl, blink,blink!
NU ska jag passa på att rasta snabeldraken i huset, dammtussarna och nötskalen vill bli jagade. Må så gott alla ni. Kram



6 kommentarer:

♥ cloudberrie ♥ sa...

Kikar in en snabbis för att säga:
God fortsättning!

KRAM från Eva

strömmas sida sa...

Jag anar att du också är nöjd med att julen är över :-).

Ja, åren bara ilar iväg och man ser det ju på sina barn, om inte annat.

kram
strömma

Netten sa...

Hejsan!!!
Du är bara så underbar när du skriver,så det kändes som att jag var med er en stund där på julen:O)
kan förstå att buspojkarna somnade lyckliga,det var några tjejer i Edinge som somnade lika lyckliga....
Ha det så gott vännen och passar på att önksa dig och familjen Ett Gott Nytt År!!!
Kram från hela ligan i Edinge

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Oj vad kallt ni har det! Tycker vi har kallt men inte så kallt! Visst har vi mycket att vara tacksamma för! Ibland behövs det tankeställare!
Vill önska dig ett riktigt
Gott Nytt År 2010!
Kramis
nina

ps klart jag följer med dig nya adressen!

Therese sa...

Låter som du haft en mysig jul!Önskar dig ett riktigt gott nytt år också.
Kramar

Therese sa...

Nej så trist att måst ajobba, antar killarna blir sååå besvikna, men men, tur att DU finns där ute om något skulle hända!
Jätte fint kort på killarna, de ser så nöjda ut! Och du, nu när du testat spikisen vill jag ha ett seriöst utlåtande *fniss* KRAM och gott nytt vart du än må befinna dig....