fredag 11 december 2009

Fredag

Nu är hyacinten iaf planterad. Får se hur länge den blir kvar innan den får flytta...Jag brukar inte tåla dom så bra.

Det är inte bara jag som har bråttom. Min fina amaryllis slog ut i blom häromdagen. Den hade inte riktigt tid att vänta till jul :O)
Idag håller jag på att stöka med lite förberedelser inför kvällen. Då blir det Garvsyra (har jag ju redan skrivit) och middag. Den består av grillad karre´, potatissallad och grönt. Lättsamt men gott. Kvällens höjdare lär nog ändå Garvsyra vara...
Igår gjorde jag en pepparkaksdeg, idag har jag kastat bort den. För vet ni vad som hände? Jag hade ju glömt att sätta på locket´, asg*.
Det blir nog en ny deg imorgon.
Busarna var på lussefirande i morse och om man ska tro på den lilla så var det jättemysigt. Synd bara att vi vuxna inte fick följa med ;P.

Nu vill jag önska er alla en härlig fredagskväll. Kram

3 kommentarer:

Vendela sa...

Hyacinter och amaryllis är ju två måsten på julen!! Har köpt en så fin hyacintvas så nu är det ständigt en hyacint i den, byter ut dem så fort de blommat ut. Älskar doften!

min vita amaryllis är på gång att slå ut, hoppas den i så fall står sig över julen :-)

Tyvärr åker vi inte upp till julen, utan det kanske blir påsk istället. Det känns minst sagt besvärligt och gruvsamt att sitta och bila 65 mil, med ett barn dessutom, nu i mörka december och det kanske dessutom blir halt och snöfall efter vägen - usch!

Kram på dig o trevlig helg!

karin sa...

Fint du gör...
Jag har beslutat att inte köpa några julblommor i år få se hur det går???

Nu har valparna fått sina nya hem. Bara så du vet. Jag tror det blir bra men det kniper i hjärtat.

Ha en mysig lussehelg. Jag jobbar och tjänar slantar, haha.
kram K.

Therese sa...

Kan meddela att jag plaskat ordentligt för dig i dag! Stor kram å en fin lucia önskar jag er, massa kramar från Sockenvägens Sämsta sockerbagare ;-)