torsdag 10 december 2009

Med all respekt...

Kära bloggvänner. Jag är helt imponerad över hur duktiga ni alla är. Ni pysslar och donar och det är nya resultat för varje gång jag besöker era bloggar.
Min fråga till er alla är: hur bär ni er åt, jag menar hur hinner ni allt det ni gör?
Jag tycker att det bara går runt i minst 200 knyck med jobb,jourdygn,utbildningar, extraknäck, fritidsgården, fritidsaktiviteter, sambon som jobbar borta för tillfället, julstök. Ja som sagt...
Jag är superimponerad av er alla, absolut och på riktigt. Ingen avundsjuka här inte, skratt!
Skicka gärna recept på julefrid, skratt!

Läste en text för ett tag sen som etsade sig fast i mitt huvud.
Det finns många orättvisor här i världen. En del människor har det jättebra medans andra har det betydligt sämre. En sak är dock rättvist fördelad till alla människor i hela världen. Vet ni vad det är?
Jo, det är tiden. Alla har 24 timmar per dygn var att spendera. En del hinner mycket medan andra hela tiden jagar mer tid för att hinna med allt de ska göra.
Om igen. Tid är det enda som är helt rättvist fördelad. Det är hur vi prioriterar den som är avgörande. Jag som är en planerare men fy sjutton vad jag måste prioritera tokigt.



Imorgon ska vi ha en rolig tillställning i Bystugan. Vi ska ha besök av Garvsyra. Hur tokigt som helst för en liten byförening som våran men hur skoj som helst.

I morgon ska jag också försöka att hinna med lussebullsbak, det brukar vara gjort för länge sen i vanliga fall,hm.

Imorgon ska jag även försöka att röja lite mer och julpynta lite till.

Ikväll har jag och busarna träffat ett par vänner och druckit glögg. Jättemysigt. Tack snälla A för att vi fick våldsgästa dig. :O)



I helgen är det Lucia. Tyvärr så har den mysiga känslan bytts ut lite mot tråkiga minnen av en händelse som inträffade just på lucia för ett år sedan. Men, det gäller att ta sig i kragen och försöka att göra helgen så bra som det bara går... Jag tror att det kommer vara svårt att inte tänka på det varje gång det blir lucia, iaf för lång lång tid framöver.

Hoppas att ni alla har det bra och att ni stressar lagomt mycket. Kram

6 kommentarer:

strömmas sida sa...

Minnen som är tråkiga och jobbiga är nog lite extra jobbiga när det är runt storhelger.

Det blir jul, vare sig man storpyntar och håller på, eller om man inte hinner eller orkar.
Jag jobbar ju inte, men hinner och orkar inte så mycket runt julstöket ändå.

Vad kul med Garvsyra hos er. Hoppas du kan varva ner och ha det riktigt mysigt kul då.

kram
strömma

Katta sa...

Recept på julefrid kan nog behövas lite varstans. Man får väl helt enkelt tagga ner så gott man kan, baka bara om man tycker det är avkopplande tex själv blir jag stressad av bakande så jag köper färdigt i stället barnen får färdigköpt pepparkaksdeg eftersom de tycker det är roligt att baka. Man "måste" ju egentligen inte så mycket som man tror det blir ju jul ändå.De tråkiga minnena däremot finns ju där men jag önskar att du får påfyllning av nya trevliga också som väger upp. Kraam Katta

Therese sa...

Hej vännen!!! Är det någon som är impad så är det jag som du jobbar, fixar och finns till för allt å alla - guldtjärna. Skit i alla måsten - då kommer julefriden, här har 4-5 kaksorter prioriterats bort, bragokex är smask säger luran ;-P Så synd att inte tid fanns för ett litet besök igår, hade varit mysigt... Men innan jul borde jag få bilen att brumma mot ström ;-) Lämnar en stor kram och har allt tänkt på dig med anledning av fjolåret... Med andra ord har vi "kännt" varandra över ett år nu... tiden går! Massa kramar till dig och dina busar!

Therese sa...

Ja du jag är ju arbetslös, så jag har helt enkelt för MYCKET tid :)
Kram

Therese sa...

Låter som o mdu fixat en kanonkväll, önskar jag var där :-) Självkalrt ska jag plaska å shoppa lite för dig med!!! STOR kram

Vendela sa...

Här har du en till som måste prioritera väldigt dåligt, för jag känner som du: det verkar som att jag har MINST en timme mindre än alla andra för jag hinner inte hälften så mycket om jag jämför mig med andra *skratt*

Kram kram