fredag 1 januari 2010

1/1 2010

(bild från google)

2010
Ett nytt år, ett nytt årtionde.
Som vanligt så blir man ju tillfrågad om nyårslöften.
Förra årets nyårslöfte var att jag inte skulle avge några såna eftersom jag ändå inte lyckas hålla dom.
Men...
I år ska jag faktiskt kämpa för att försöka att hålla på vissa löften.

Nr 1. Jag ska inte börja röka. Det blir nog inte så svårt att hålla eftersom jag aldrig ens provat att röka och inte kan ens i min vilda fantasi komma på tanken att göra det heller.

Nr 2. Jag ska försöka att släppa lite på alla krav. Det blir nog lite svårare...

Nr 3. För min egen och familjens skull. Jag måste sluta att tänka på alla andra hela tiden och börja tänka lite på mig själv ibland, framförallt på min lilla Bus-familj. Det blir nog riktigt svårt.

Nr 4. Gode herre, giv mig kraft att inse att det inte går att krusa hela tiden. Duger jag inte som jag är eller för det jag gör, vems är då förlusten egentligen? Här behöver jag nog jobba lite för att inte bryta mot löftet, skratt.

Nr 5. Jag ska prioritera lite mer tid på rätt personer, såna som gör mig glad. Känn er träffade mina nyvunna bloggvänner. Dessutom ska jag ta mig ner till Uppsala, lovar på heders min underbara A.

I övrigt så firades det nya året in med kollegan på riksväg 45,det gick ju det med. Busarna och sambon var bortbjuden på middag och det verkade som om dom var nöjda över kvällen.

Som jag skrev tidigare så har jag inte kommit igång med den nya adressen men jag ska fixa det snart. Hör av mig då.
Nu ska jag natta liten Bus. Imorgon är det jobbet som gäller och söndag likaså.
Hoppas att ni alla får en lugn och skön helg. Kram

9 kommentarer:

Marie//Tekla Maräng sa...

Låter som bra löften och jag tror på dig dom kommer säkert att klara dom. Framför allt att bry dig om dig själv och lilla Bus familjen.
God fortsättning på 2010!
Kram!

Therese sa...

Lycka till med dina löften.Själv ger jag inga nyårslöften för jag kan aldrig hålla dom :)
Kramar

Therese sa...

Underbara löften vännen!!! Både allvar och humor - det gillar jag med dig, men se nu till att hålla dem och prioritera dig själv och din goa familj! Massa kramar!

karin sa...

Bra löften du ska försöka med !
Önskar dej lycka till och du kommer att lyckas iaf till en del. Säjer jag, vis av erfarenheten!!!?
Det är svårt att prioritera sig själv när man har en liten Florens på axeln.

Det var så kul att träffa dej, där ute på gatan, i julbrådskan.

kram K.

Therese sa...

In fara! Har förstått att du jobbar å står i - å jag finns alltid kvar, mig får du dras med resten av livet *skratt* Kram! Njut nu av ledigheten!!!

♥ cloudberrie ♥ sa...

Kan inte låta bli att fnissa lite över det ena löftet, det om att duger man inte så... håller med dig! Men det är så lätt att glömma för man vill ju så väl. Lycka till med dina löften! Det om att prioritera familjen skrivr jag med under på.

God fortsättning!
Kram från Eva

Nina sa...

Hej hopp!
Ja men det där va ju bra löften!
Tycker absolut att du ska tänka på dig själv och din Bus familj i första hand! Du ska må bra vännen!

Tack för att du finns <3 Jag hoppas sååå att vi ses snart!
Hela jag/min kropp är i uppror känns det som. Vette fan va som händer! Åker bergochdalbana!
Men jag får kämpa mig igenom detta! Och hoppas att jag tar mig ur detta som en starkare människa!

Många kramar till dig!

MOONLOVER´S sa...

God fortsättning på de nya året. Kram från lövberga

Netten sa...

Hej vännen min och God Fortsättning!!!
Fina nyårslöften du givit och jag stöttar dig till 150 % och att du ska ge dig själv av all den tid som du lägger på andra stöttar jag dig mest i,du är så värdefull och det är många runtikring dig(inte bara Bus familjen)som är rädda om dig,jag bla :O)
Att DU ska komma ner till Uppsala så att jag kan få pyssla om dig,det skulle vara såååååååååååå roligt,håller tummen!!!
Sköt om dig vännen så hörs vi av.
Kramen