torsdag 21 januari 2010

Ledig...

Flera dagar till och med och det ska bli jättehärligt.
Nu är frågan bara, var ska man börja?! Jag skulle absolut ha avklarat veckans projekt i "Rensa röran-utmaningen" men den här veckan har jag tagit mig an en tung uppgift, nämligen ett städskåp som är fylld på höjden och bredden med sånt som verkligen inte hör hemma där. Typiskt mig faktiskt! Jag måste ha varit en hamster i mitt förra liv :P

Förvirring råder härhemma. Inte bara över en sak utan massor.
Jag har varit och kärat ner mig och lider över att inte kunn ta ett förnuftigt beslut.Min nya kärlek är en otroligt söt liten Jämthundstjej som har ställt till en massa oreda i mitt huvud. Det är ett tufft beslut som ska fattas för tänk om det av någon anledning inte skulle fungera att ha henne hos oss...Dessutom så finns det en och annan sak runt henne som gör mig lite tveksam. Men kärlek vid första ögonkastet var det och hon är någonting alldeles speciellt. Kärleken är blind...ett ganska så passande uttryck.

En annan fundering som snurrar runt i huvudet är vårat hus. Vi har funderat på att göra om en hel del härhemma. Snälla sambon erbjuder sig sätta igång bara jag säger var jag vill att vi ska börja. Nu undrar ni kanske om det är jag som är Boss här. Kanske eller kanske inte, hi hi. Problemet är bara...var ska vi börja. Oj, oj oj!!! Ni ser ju själva hur det är ställt, detta kan man kalla I-landsbekymmer, eller hur?!

Idag fyller min mamma år.
Grattis på födelsedan till dig kära mamma


Ha en bra dag alla ni som hittade hit. Kram

7 kommentarer:

Therese sa...

Oj, du har det inte lätt nu.Många beslut att fatta! Hoppas du kommer fram till något vettigt. Skönt med lite ledighet för dig i allafall :)
Kramar

Nina sa...

Hej hopp!
Ja men då ska jag ta och fixa länken till dig! Så jag hamnar rätt!
Va skönt att du ska få va ledig några dagar! Inte illa!
Hoppas du kommer fram till ett bra beslut gällande vovven.
Och va roligt att ni ska göra om. Men det är ju som sagt svårt att veta vart man ska börja!

ha en skön ledighet nu vännen!
Kramar!

Nina sa...

Aha, då förstår jag varför ni inte tog henne!
Men det kommer förhoppningsvis en ny hund som du blir kär i vid första ögonkastet =)

Ja riktiga vänner växer inte på träd! Blev så varm i hjärtat av hennes fina ord!

Nu ska vi snart fara hem till mamma och ha det bra!
Få maten serverad är inte illa!
Kramar

Therese sa...

Grattis till din mamma! :-) Och Bus hälsar att ni ska skaffa tiken, han dreglar redan *skratt* Och angående vart ni ska starta, börja i vardagsrummet så du får bort din kära tavla där *asg* Stor varm kram!

MOONLOVER´S sa...

hejhej
Ja jag har inte hållit på så länge heller,men jag kommer nog fortsätta ett tag till för de var skojigt, och barnen tycker ju det oxå så det e roligt att sitta oxg pyssla lite i mellan åt=) Så du har bytt adress, jag får ändra lite då, men de är denna sida somm gäller eller? Kram

strömmas sida sa...

Det är livsfarligt att träffa småvalpar. Man faller som käglor för dom. Men som du säger, det gör sig inte själv med hund.

Åhhhh, vad härligt att få göra om hemma och händig karl har du också.

Njut av ledigheten också.

kram
strömma

Therese sa...

Toatubbies *ASG* !!!! Du gjorde min kväll nu *fniss* Trist, men 6.25 är väl inte allt för illa? Linjer som gått riktigt, riktigt bra har det tagits många kullar på och de bra anlagen har oftast vandrat vidare, så beroende på priset behöver det väl inte vara helt njet? Ja, kom å fynda medan det finns något kvar att fynda - ordet REA och folk blir som galna... jisses så många kärringar som vardär idag, inklusive jag ;-P Kram!