måndag 11 januari 2010

Vårteminen startar.


Vår...vad skönt det låter, eller hur?!

Ny vecka, nya friska tag.

Idag börjar Busarna skolan igen. Det har nog varit skönt att fått vara ledig från skolan i nästan tre veckor, synd bara att det har varit så kallt så att dom knappt har kunnat vara ute.

Vädret idag är helt kanon så nu gäller det att passa på att tanka lite friskluft.


Veckans projekt i Rensa röran-utmaningen ska bli att rensa ur "linneskåpet", som i mitt hus utgör en garderob som håller på att spricka eftersom jag samlat på mig mängder med dukar, gardiner och annat som kan vara bra att ha. Som exempel kan jag erkänna att mina första gardiner ligger kvar i högen...det var ju å andra sidan bara snart 20 år sedan jag inhandlade dom till vår första lägenhet.

20år förresten...Var tar all tid egentligen vägen? Liten Bus brukar fundera på det och jag har absolut ingen aning var den gömmer sig. Någon som vet?


Ha en riktigt bra dag. Kram.

16 kommentarer:

Therese sa...

Hi, hi, ja vart håller tiden till?! Den som det visste ;-P Så vårlikt och fint med tulpanerna i headern - nu längtar man till ismete å skoter i vårsolen :-) STor kram å se nu till å VILA efter jobbet!!!

Marie//Tekla Maräng sa...

Ja Lilla Bus om man visste vart tiden håller till och tar vägen?
Har absolut inget bra svar.
Vilken header bild jag riktigt dreglar.
Du har nog anat rätt med vad jag gör visserligen om nätterna och inte dagarna. Jag jobbar som sköterska på demens och eftervårdsavdelningar där det behövs om natten så på dagarna så sover jag eller som nu nyss vaknat.
Kramar Marie!

Therese sa...

Vi tycks vara ett gäng med killar och tjejer som har just myror i brallan - mao så måste det ju vara ett sundhetstecken på barnen?! Jag väljer iaf att se det så *ler* Nu ska jag stupa i säng, har helvetiskt ont efter att suttit en hel dag, ska testa i morgon igen, ananrs måste jag nog tala med en doktor, alt trolla med semester och komp och föräldradagar, har sådana förvärkar nu :-( Trist, vill ju njuta de sista veckorna! KRAM

MOONLOVER´S sa...

Hallå
Ja nu är det lite bättre väder må jag säga =) I dag åkte vi ut till mullnäset och körde hos en vän som har draghundar där ute. Och de var riktigt härligt väder=)
Ha så gott.
Kram

Maria sa...

Ja, tiden. Den är ett mysterium. Dagarna går fort nuförtiden och veckorna är mest bara måndag och fredag och sedan måndag igen. Och ett år går vips...

strömmas sida sa...

Vilken härlig bild.

Ja åren bara ilar iväg och inte fattar jag heller vart dom tagit vägen??

Samma här med alla gardiner och dukar som bara är hyllvärmare. Jag har flyttat så mycket och tycker jag rensar och rensar då. Men ändå så samlas det på hög och aldrig används.

Nu är det skönt med vanlig vardag igen.

kram
strömma

Katta sa...

Ja tänk vad åren faktiskt går, så många säger ju just de orden ofta utan att man reflekterar egentligen men tänk.Och börjar man tänka känns det som man levt i evigheter :D Härlig snöig skogsväg där jag skulle vilja rida fram på en härlig häst eller varför inte fräsa fram på en skoter,skidor kanske :) Ha det bra på väg mot våren, kram Katta

Speja sa...

Hu, linneskåpet. Har också en sprängfylld garderob där hyllorna rasat så att man måste försöka fösa upp en hylla för att trycka in dukar och lakan på rätt ställe. Pust. Borde också rensa. Och laga.

Therese sa...

Nix har inte en susning om vart tiden tar vägen! Kan bara konstatera att den försvinner jäkligt snabbt!
Sv: Ja visst får du länka till mig :)
Kramar

Therese sa...

Så du gillade konstnärliga Barba skön du :-) Jag var nog mest inne på barabazoo jag... Å självkalrt måste du komma förbi sedan när jag blri hemma - vore gudomligt skoj att slå ihjäl lite kvalitetstid med dig, har du tur kan jag bjuda på en flytande sockerkaka ;-P KRAM!

Anna-Lena Nilsson ("Vendela") sa...

*skratt* precis som jag - baxnar bara jag tänker tanken! Men vi ska göra det eller hur?? Blir nog ingen start för mig idag heller, men imorgon - imorgon SKA jag börja för då är det onsdag.Vill helst vara klar till helgen, och när man börjar så går det fortare än man tror :-)

Ett tips: riv ut hela skiten, rubb o stubb - och sedan tar du en sak i taget och sortera i högar som: Skänka bort/Kasta/ eller sälja.

Jag har liksom du lite svårt att göra mig av med saker; men jag har faktiskt lyckats göra mig av med tex kläder trots att det är lite nostalgi i det, när jag vet att jag verkligen aldrig mer kommer att använda det, kanske inte ens kan ha det längre :P

Sedan när jag är klar brukar jag skynda mig iväg med säcken till second hand innan jag ångrar mig och börjar plocka upp grejer igen *skratt*¨

Stor kram vännen!

Anna-Lena Nilsson ("Vendela") sa...

Du är för go du vännen min :-)

Självklart ska vi försöka få till en träff nästa gång jag kommer upp! Blir ju antingen till påsk eller sommaren, eller både/och :-)

Godnattkramar i massor till dig!

Therese sa...

Låter som en bra deal att du står för fikabrödet *s* Näe har skit ont, ska träffa BM idag och tala med henne, och kanske läkare, har ju aldrig sjukskrivit mig så jag har ju inte en susning hur man går tillväga... Men rygg f-n tar kål på mig, är ett monster nu när jag itne får sova mina timmar... Kram!

Duracellmamman sa...

Ja tiden är verkligen ett mysterium... min räcker då aldrig till;-)

Varma kramar!

Anna-Lena Nilsson ("Vendela") sa...

Gokväll i stugan! Nu har jag avklarat mitt kylskåpsprojekt och du anar inte vad jag känner mig lätt om hjärtat :-)) Fan vilken skön känsla som infinner sig när man kommit igång - nu är det bara resten av hela vårt hem som också ska röjas *asg*

Hur går det för dig då? Har du hunnit börja något än?

Kram kram vännen

Fjällbruden sa...

Jag lyckades rensa en hel del i somras. Det är så härligt när det väl är gjort. Om tid... jag ansökte om att att få 32 timmars dygn men fick avslag, kanske jag borde ha överklagat för mina 24 timmar räcker då inte till.
Åren går och jag får bara gråa hår...